A német autóklub, az ADAC munkatársai naponta csaknem 10 ezer út szélén ragadt autón segítenek. És hogy mik a járművek lerobbanásának fő okai? Legújabb tanulmányukból erre is fény derült.
Az autóklub friss felmérése szerint az incidensek csaknem 45 százalékában valamilyen az indítóakkumulátorral kapcsolatos probléma miatt áll meg a jármű az út szélén. A leggyakoribb után a második legtöbbször tapasztalható ok a belsőégésű motorral és annak vezérlésével kapcsolatos gond, valamint az elektromos autók esetében a nagyfeszültségű rendszer meghibásodása (22,1 százalék).
A dobogóról bár leszorult, de gyakran okoz galibát a generátor-indítómotor-világítás-kábelezés (10,6 százalék), a kerekek működése (8,8 százalék), illetve a kulcs-zár-indításgátló is (6,9 százalék). 2024-ben összesen közel 3,6 millió segélyhívás érkezett az ADAC-hoz; a legtöbb munka januárban akadt, amikor is az esetszámok túllépték a 377 ezret is.
Ami a villanyautókat illeti, tavaly 43768 alkalommal kellett kimenni elektromos autókhoz a szakembereknek, mindez 46 százalékos növekedést jelent 2023-hoz képest, idézi a felmérést a HVG.