Töredékére estek vissza a Mitsubishi eladásai Kínában, miután az ázsiai országban manapság leginkább a villanyautókat keresik. A japán autógyártó kínálata szegényes ilyen modellekből, ezért bejelentette, inkább kivonul. A Honda, a Mazda és a Nissan is szenved a kínai piacon, valamint csökkentek a Toyota értékesítései is.
Feladja a kínai piacot a Mitsubishi
Felfüggeszti a működését a Mitsubishi Motors Kínában – jelentette be az autógyártó. A japán cég képtelen tartani a tempót az ázsiai ország gyorsuló villanyautó-piacán. A vállalat kínai eladásai a 2019-es 134 500 darab autóról 34 500 darabra zsugorodtak 2022-ben. Ráadásul csupán egy tisztán elektromos autóval van jelen Kínában, az Airtrekkel, melyből mindössze 515 darabot értékesített tavaly. Ráadásul csupán 2035-re tervezik a teljes termékpalettájukat villanyautókra cserélni.
A totalcar megjegyzi, a jelentős kínai villanyautó-kereslet nem meglepő. Az állam adókedvezményt ad a villanyautók vásárlásához. Emellett szigorították a károsanyag-kibocsátási normákat, ami nehezebbé tette a benzinüzemű járművek importját és értékesítését.
Azonban nemcsak a Mitsubishinek jelent kihívást manapság a kínai piac. A Honda, a Mazda és a Nissan eladásai is csökkentek az utóbbi két évben, valamint egy évtizedes felívelő szakasz után a Toyota értékesítései is apadtak Kínában 2022-ben.
A Tesla pozíciójára tör a BYD
Egyébként rekordforgalmat ért el a Tesla és az elsőszámú riválisa, a kínai BYD autógyártó is a második negyedévben. Az amerikai cég több mint 466 ezer villanyautót értékesített (az elemzők 448 ezerre számítottak), ami 83 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakának eredménye. Az ázsiaiak eladásai pedig meghaladták a 700 ezret, bár az értékesítéseiknek nagyjából a fele volt tisztán elektromos, a másik fele hibrid jármű.
Az eladásaik növekedését a szakértők elsősorban azzal magyarázzák, hogy többször árat csökkentett a Tesla a főbb piacain az utóbbi hónapokban, a BYD pedig követte ezt az árpolitikát.
A Teslával szembeni fogyasztói elvárások is megváltoztak, e szerint a potenciális vásárlók újabb árcsökkentéseket várnak el a cégtől, amely ezt a termelés felpörgetése révén meg is tudná lépni. Csakhogy az a kérdés, hogy ebben az inflációs környezetben akarja-e még lejjebb nyomni az árait, hiszen a másik, a befektetői oldalon ezt aligha vennék túl jó néven
- ídéztük Ben Kallot, a Robert W. Baird stratégáját.
Egyébként az elemzők úgy vélik, a Teslánál nem állnak le az árak farigcsálásával, de a jövőben mérsékelhetik a csökkentések nagyságát. Azért is maradhatnak az árcsökkentő pályán, mert a BYD csak mostanában kezdte a terjeszkedését a világpiacon.