Jön a legolcsóbb elektromos Renault
Renault

Jön a legolcsóbb elektromos Renault

A Renault legendás kisautója, az új Twingo modern technológiával, de az első generációt idéző retró dizájnnal hódít majd. Az ár is barátságos, hiszen 20 ezer euró (körülbelül 8,2 millió forint) alatt lesz.



A Renault újraéleszti egyik legismertebb modelljét, a Twingót, amely 1993-as megjelenésekor forradalmi formatervével hívta fel magára a figyelmet. Az új Twingo E-Tech Electric a Brüsszeli Autószalonon debütált, és 2026-tól lesz elérhető a kereskedésekben - számol be a Villanyautosok.hu. Az autó a korábbi generációk jellegzetességeit idézi, miközben teljesen elektromos hajtásláncot és modern belsőt kapott.

Modern belső, retró részletek

A három helyett immár ötajtós kisautó nemcsak városi közlekedésre ideális, hanem a fenntarthatóság szempontjainak is maximálisan megfelel: 10 kWh/100 km-es fogyasztásával kategóriája egyik leghatékonyabb modellje lesz. A várhatóan 20 ezer euró (kb. 8,2 millió forint) alatti indulóár pedig vonzó belépőt jelent az elektromos autók világába.

A tágas belső térben egy 7 colos digitális műszeregység és egy 10 colos infotainment kijelző gondoskodik a modern vezetési élményről. A retró stílust idéző formatervezés az apró részletekben is visszaköszön: csillagködöket idéző mintázatot kaptak a kárpitoko, a klímaszabályzók és gombok formája is mind-mind a korábbi Twingó modellek hangulatát elevenítik fel.

Ami pedig a praktikumot illeti: a hátsó ülések nemcsak osztva dönthetők, de előre-hátra mozgathatók is, így az utas- és csomagtér igény szerint alakítható. A panoráma üvegtető pedig világosabb, tágasabb érzetet biztosít az utastérben.

Apróbb változások persze történtek a véglegesnek szánt dizájnban a párizsi bemutató óta, néhány részlet finomodottt: az autó orrába például légbeömlőt rejtettek, és a hátsó kerékívek is letisztultabb formát kaptak. A fekete ütközők 3D-nyomtatott méhsejt szerkezetűek lettek, és áttervezték a hátsó lámpákat is.

A Renault új modellje a városi közlekedés és az elektromos autózás iránt érdeklődő vásárlókat célozza.

Minden alapjuk megvan reménykedni

A francia gyártó egyébként a legfrissebb rangsor szerint csaknem 200 gyártó közül a 9. legmegbízhatóbb.

Előfordult-e meghibásodás az autójával az elmúlt huszonnégy hónapban; ha igen, mennyibe került a javítása, és mennyi ideig tartott? Ezt az alapvető kérdést tette fel olvasóinak a brit What Car? autós szaklap. A folyóirathoz összesen 29 697 válasz érkezett be, ezek alapján harmincegy márka 199 típusát rangsorolták. A Renault bekerült a top 10-be.

A jelenlegi Captur és a 2022-ig gyártott Kadjar kifejezetten jól szerepelt, ugyanakkor az Arkanával és a frissen leszerelt Zoe-val sokkal több a probléma - derült ki a felmérésből.

Ne hagyd ki!