Összekötik a vásárlást
Megélénkült a hitelkártya-piac, sorra jönnek ki a bankok az új hitelkártyákkal. Akciós ajánlatokból sincs hiány - írta a vg.hu. Nem újdonság ez a magyar bankoknál, több éve működik a kedvezményes vásárlás modellje, ami a pandémia enyhültével új lendületet kapott. A kártyákkal 5-10 százalékos kedvezménnyel lehet vásárolni a bankok partnereinél. Például a Budapest Bank hitelkártya partnere a Media Markt. Az MKB Banké az NKM Energia Zrt. közüzemi szolgáltató. Ők 10-10 százalékot engednek el hitelkártyás vásárlásból a megadott feltételek teljesülése esetén.
Van hova visszafejlődni
A kínálat frissítése érthető: egyrészt a tavaly tavasszal, a koronavírus-járvány nyomán a fogyasztási hiteleknél bevezetett THM-plafon a hitelkártyák piacát rendkívül érzékenyen érintette, másrészt a járványhelyzet enyhültével, a lakossági fogyasztás növekedésével okkal lehet számítani arra, hogy nő majd a kereslet e konstrukciók iránt. Érdesség, hogy a hitelkártyák száma úgy csökkent csaknem 6 százalékkal a márciusig tartó egy év alatt, hogy közben a betéti kártyáké nagyjából a tizedével nőtt.