Jönnek a tinifiókok a Facebookon és a Messengeren is
Shutterstock

Jönnek a tinifiókok a Facebookon és a Messengeren is

Nem élőzhetnek az Instagramon, a Messengeren nem kaphatnak ismeretlentől üzenetet, a Facebook fiókjukat pedig privátra állítják, és szüleik követhetik, mit csinálnak ott. A Meta újabb lépést tett a tinédzserek védelme érdekében.





Szigorít az Instagram a fiatal felhasználók érdekében. A Meta közösségi oldal bejelentette, hogy a felületen a 16 év alattiak számára alapbeállításként nem lesz elérhető az élő adás funkció, ezt kizárólag szülői engedéllyel lehet majd aktiválni - számol be a Világgazdaság.

Emellett a szülőknek engedélyezniük kell azt is, hogy a gyermekeik kikapcsolják a meztelenség elleni védelmet a közvetlen üzenetekben, ami automatikusan elhomályosítja a potenciálisan meztelenséget ábrázoló tartalmakat. A változások célja, hogy még biztonságosabbá váljon az Instagram, különösen a fiatal felhasználók számára.

Tinifiókok, tiltások, automatikus meztelenségcenzor

Az új intézkedésekkel egyidejűleg a Meta által üzemeltetett Facebook és Messenger platformokon is bevezetik a tinifiókokat. A szülők beállíthatják a napi használati limiteket, blokkolhatják az alkalmazás használatát bizonyos időpontokban, és figyelemmel kísérhetik, kivel kommunikálnak a gyerekeik. A cél, hogy megvédjék a 18 éven aluliakat a nem megfelelő tartalmaktól.

A Facebookot és a Messengert érintő változások kezdetben az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Ausztráliában és Kanadában élesednek. A 16 éven aluliak csak szülői engedéllyel változtathatnak a beállításokon, de a 16 és 17 évesek számára már lesz lehetőség azokat önállóan is módosítani. A Meta szerint 54 millióan használják az Instagram tinédzsereknek szóló változatát, és a 13–15 évesek körében a gyári beállításokat több mint 90 százalékban megtartották.

Magyarországot egyelőre nem érinti az új szabályozás.

Mégis jön a fizetős Facebook

Úgy tűnik, sok változáshoz kell hozzászoknunk a legnépszerűbb közösségi oldalakon. Nemrég derült ki ki az is, hogy havi előfizetési díjért cserébe bevezetné a hirdetésmentes Facebook- és Instagram-szolgáltatásokat az Európai Unió területén a Meta.

A vállalat javaslata szerint azok a felhasználók, akik nem kívánnak személyre szabott hirdetéseket látni, havi 10 eurós díjat fizetnének a két legnépszerűbb közösségi médiaplatform hirdetésmentes használatáért asztali gépen.

A cél, hogy a Meta megfeleljen a közelmúltban elfogadott uniós adatvédelmi jogszabályoknak, amely korlátozza azt a lehetőséget, hogy a cégek személyre szabott reklámokat jelenítsenek meg anélkül, hogy ehhez a felhasználók hozzájárultak volna.

Ne hagyd ki!