Hasznosnak ígérkező változást jelentett be a Meta a Facebook Messengeren belül. Felhasználóbarátabb lehet a kommunikációs alkalmazás.
Fejleszti Messenger-szolgáltatását a Facebook
Javítani akarja a videó- és hanghívások élményét a Facebook Messengerben a közösségi portált birtokló Meta-csoport. A fejlesztést az is indokolja, hogy 2020 óta 40 százalékkal nőtt az applikáció ilyen jellegű használata a szöveges kommunikáció mellett – írja az engadet.com.
Úgy kívánják egyszerűbbé és felhasználóbarátabbá tenni az alkalmazást, hogy külön gombokat adnak a hang- és videóhívások indításához, valamint észrevehetőbbé teszik ezeket a funkciókat az appban. A várokozásaik szerint így gyorsabban lehet majd felhívni az ismerősöket.
A portál kitért arra is, hogy a fejlesztés új lehetőséget jelent azoknak, akik korábban nem éltek az applikáció ezen funkcióival, de azoknak is egyszerűbbé teszi a hívásokat, akik gyakran használják a programot kép- és hanghívásra. A fejlesztés érkezésének konkrét időpontja még nincs, de várhatóan néhány héten belül elérthető lesz.
A Metának egyébként nem ez az egyetlen újítása a Messengeren. A közelmúltban új matricákat és reakciókat is kapott a csevegő, valamint biztonságosabbá is tették a kommunikációt.
Magára talált a Facebook, de nem felhőtlen Zuckerberg öröme
A közelmúltban írtunk róla, hogy az év első negyedévében a közösségi oldal napi aktív felhasználóinak száma kevéssel maradt el a kétmilliárdtól, 1,96 milliárd volt. A növekedés fordulatot jelent a tavalyi évhez képest, amikor a társaság történetében először számolt be csökkenésről. Akkor az milliárdokat nullázott le a Meta piaci értékéből: a februári bejelentés után a részvények értéke majdnem megfeleződött. Közvetlenül a mostani bejelentést követőn a részvények értéke 19 százalékkal emelkedett.
Több ember használja szolgáltatásainkat, mint valaha, büszke vagyok rá, ahogyan termékeinek a világon mindenütt kiszolgálják az embereket
– kommentálta a számokat a Meta vezetője, Mark Zuckerberg, aki 2004-ben alapította a Facebookot.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Meta – amely az Instagram és a WhatsApp tulajdonosa is – a legmérsékeltebb bevételnövekedést érte el az eltelt legalább tíz évben. Az első negyedévben a cég bevételei 7 százalékos növekedést produkáltak 2021-hez képest, 27,9 milliárd dollárral.
Óvatos várakozások
Zuckerberg néhány hete arról is beszélt, hogy a jövőben a Reels videós platformot kívánják erősíteni a TikTokra válaszul, és arra számítanak, hogy ez kedvező hatással lesz a bevételeik növekedésére.
A Meta a következő hónapokban 28-30 milliárd dolláros bevétellel számolt, de ez elmarad az elemzői várakozásoktól. A vállalat szerint ennek oka az Ukrajna ellen indított orosz háború és a változó európai szabályozás a közösségi oldalakkal kapcsolatban. Oroszország márciusban betiltotta a Facebookot és az Instagramot, hogy korlátozza a független média elérését az országban.
Zuckerberg azt is kilátásba helyezte, hogy a jövőben nagy pénzeket fektetnek az mesterséges intelligencia és a virtuális valóság, az úgynevezett Metaverzum fejlesztésébe.