Egy amerikai férfi úgy gondolta, hogy a McDonald’sben kapott Big Mac nem olyan nagy és szaftos, mint amilyennek a hirdetésben látta, ezért beperelte a céget.
Justin Chimienti azzal vádolja a gyorsétteremláncot, hogy félrevezeti éhes vásárlóit azzal: a reklámokban szereplő szendvicsek nagyobbnak tűnnek, mint amilyenek valójában.
Félig nyers
A Justin Chimienti által vásárolt Big Mac csalódást okozott, mert alulmúlta várakozásait. A brooklyni bíróságra benyújtott keresetéből részletesen ki is derül, hogy miért.
A perirat szerint a McDonald’s alulsütött hamburgerhússal csalogatja a vevőket, ez azt jelenti, hogy a hirdetésekben szereplő húspogácsák 15-20 százalékkal nagyobbak, mint amilyeneket a vásárlók kapnak. Ez érthető is, hiszen
a húsáru 25 százalékot zsugorodik sülés közben.
Hivatkozik egy food stylistra is, aki dolgozott a gyorsétteremláncnak és azt mondta: a hirdetésekben előnyben részesítették az alulsült hamburgerhúst, mert az átsütött kevésbé tűnik étvágygerjesztőnek.
Fair fotó
A panasz szerint a McDonald’s „jelentősen” eltúlozza a hamburgerek méretét, és ez
a mostani nehéz gazdasági helyzetben, amikor az infláció, az élelmiszerárak és a húsárak jelentős terhet jelentenek, különösen az alacsony jövedelműek számára, különösen aggasztó.
Justin Chimientit ugyanaz a három ügyvédi iroda képviseli, amelyik márciusban a Burger King ellen indított per Miamiban, hasonló okok miatt. Az egyik ügyvéd, James Kelly akkor azt mondta: a per célja a gyorsétteremláncok rákényszerítése arra, hogy a hirdetéseik a valóságot tükrözzék.
Szeretnénk, ha a fotókon szereplő, jelentősen eltúlzott méretek megváltoznának, és az iparági szereplők méltányosabban járnának el a hirdetéseikben
- mondta.
Justin Chimienti a Wendy’ gyorséttermet is beperelte hasonló okok miatt. Azt itt nem tudjuk tesztelni, mert a Wendy’s 2002-ben bezárta magyarországi üzleteit.