Már több mint 150 ezer fizető felhasználója van a DoNotPay applikációnak, amely jogi ügyeket segít megoldani a felhasználóknak. A mesterséges intelligencia alapú alkalmazásokat egyre többen használják. Az átlagos vásárlók mellett a jogi szakemberek is rajonganak a technológiáért.


Ihlető parkolócédulák

Az alig 24 éves Joshua Browder 2015-ben alkotta meg a DoNotPay első, kezdetleges verzióját. Elmondása szerint eleinte csak a családjának akart vagánykodni az appal, de időközben rájött, hogy óriási lehetőségek rejlenek az alkalmazásában. Saját tapasztalatai nyitották fel a szemét. Browder 18 éves korában borzalmas sofőr volt, így rengeteg büntetést kapott. Viszont nem tudta, hogyan bújhatna ki a fizetési kötelezettségek alól. Végül rájött, ha pontosan tudja, milyen ügyben mit kell mondania, akkor sok esetben elkerülhető a büntetés. Végül rengeteg kutatómunka után megalkotta az applikációját, amelyet már több mint 150 ezren használnak szerte a világon. És nemcsak laikusok, hanem profi ügyvédek is. A cég az Owler elemzése szerint napjainkban nagyjából évi kétmillió dollárnyi bevételt könyvelhet el.

Szakmai elismerés

Az app az elmúlt hat évben a világ számos pontján elterjedt, így az Egyesült Királyságban és az USA-ban is. A mesterséges intelligencia alapú alkalmazás egyebek között az alábbiakban tud használható segítséget nyújtani:

  • biztosítási panaszokban
  • vízumkérelmekben
  • vállalatoknak és kormányszerveknek címzett panaszlevelekben
  • utazási csomagok visszatérítésében• előfizetői (például konditermi) lemondásokban

Browder elmondta, hogy az utóbbi kettő szolgáltatást óriási népszerűségnek örvendett a pandémia alatt. Azt is hozzátette, hogy a „jogi robot" sikeraránya 80 százalékra tehető, ugyanis néhány felhasználó valóban bűnös, és az app sem mindenható.

Az appot sokan kritizálják, mondván, hogy a jogi tanácsadó szolgáltatásai nem elég pontosak. Valamit viszont mégis tudhat, ugyanis az American Bar Association ügyvédi kamara tavaly díjjal jutalmazta az applikációt. A kamara szerint a DoNotPay jelentősen javította az emberek hozzáférést a jogi eszközökhöz.

Az ügyvédek is kajálják

Első hallásra azt gondolhatnánk, hogy a DoNotPay-hez hasonló szoftverek csak a kisebb problémák estében használhatók, és maximum egy parkolási büntetés elsikálására alkalmasak. Ez azonban súlyos tévedés.

A mesterséges intelligencia alapú alkalmazások rengeteg segítséget nyújtanak az elhavazott ügyvédeknek. Sally Hobson, a londoni The 36 Group ügyvédi iroda büntetőjogi szakembere rendszeresen használja a technológiát. Elmesélte, hogy nemrégiben például több mint 10 ezer dokumentumot kellett volna átnéznie egy ügy kapcsán, ami rengeteg pénzt és időt igényelt volna. A Luminance szoftver segítségével végül négy héttel rövidebb idő alatt átnézte a dokumentumokat, ezzel nagyjából 70 ezer dollárt spórolva az irodának.

A Luminance vezérigazgatója, Eleanor Weaver elmondta, hogy 55 ország több mint 300 ügyvédi irodája használja az innovatív megoldást, amely már 80 nyelven elérhető.

Az izraeli Litigate vállalat pedig olyan szoftvert kínál, amely a rendelkezésre álló információk alapján sorrendbe rendezi egy adott ügy legfontosabb eseményeit, miközben az esetleges kapcsolatokat is feltérképezi. Így lényegében egy egész ügyet képes áttekinthetően bemutatni.

A szakemberek szerint attól még messze vagyunk, hogy robotok védjék az embereket a bíróságon. Annyi viszont biztos, hogy elindult a paradigmaváltás, a fejlődést nem lehet megállítani.

The Conversation

Friss

Spar: jó magyar gyümölcs joghurt nem igazán létezik

Hosszú interjút adott a Spar magyarországi vezetője, beszélt többek között a béremelésről, a beszállítókról, arról, hogy mennyi pénz vittek ki tavaly az országból nyereségként, és hogy mennyit fektettek be 30 év alatt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Photo by Josh Appel on Unsplash

Jövőre havi 500 ezerre nőhet az átlagkereset Magyarországon

Jövőre sok egyszeri tétel fogja növelni a háztartások nettó jövedelmét.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Photo by Obi Onyeador on Unsplash

Annyira sok és drága használtautót veszünk, hogy megdőlhet a 2019-es rekord

Pedig a hirdetési árak majdnem 1 millió forinttal emelkedtek egy év alatt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!