Fekete zakós, fehér inges toborzó egy fehér inges, hosszú, barna hajú lányt interjúztat, aki épp állást keres

Az egyik legnagyobb kihívás az álláskeresés során, hogy kitűnj a többi jelentkező közül. Két iparági szakértő megosztotta a CNBC-vel, milyen készségekre csapnak le leginkább a toborzók.



Megbízhatóság

A példa nélküli felmondási hullám kellős közepén aranyat érnek a megbízható munkavállalók. A LinkedIn karrier tanácsadója, Andrew McCaskill szerint ez az egyik legfontosabb tulajdonság manapság, amelyet mindenképpen érdemes kiemelni az önéletrajzban.

Rendkívül sokféleképpen ki lehet emelni a megbízhatóságot, kezdve annak demonstrálásával, hogy képes vagy önállóan dolgozni és megvalósítani a vállalat céljait, egészen addig, hogy bemutatod vezetői kvalitásod szerepét egy fontos projekttel kapcsolatban

-magyarázza McCaskill.

Lényegében két legyet üthetsz egy csapásra: bizonyíthatod, hogy megbízható vagy, miközben bemutathatod a legutóbbi munkahelyeden végzett napi feladataidat. A határidők betartása, a megkeresések időben történő megválaszolása és a feladatokra való önkéntes jelentkezés mind a munkahelyi megbízhatóság példája.

Kommunikáció

Bár korábban is kiemelt szerepe volt, a kommunikáció a pandémia alatt, elsősorban a távmunkára való átállás miatt kulcsfontosságúvá vált.

A világjárvány megnövelte a kommunikációban való kiválóság szükségességét, hiszen ez biztosítja, hogy semmilyen információ ne vesszen el a kommunikációs csatornák forgatagában, csak azért, mert különböző helyeken dolgozunk, emellett az empátia iránti igényt is nőtt ebben a nehéz időszakban

– fejtette ki McCaskill.

Amellett, hogy önéletrajzodban és LinkedIn profilodban feltünteted, gyakorlati példákkal is alá kell támasztanod kommunikációs készségeidet. Például a motivációs leveledben, vagy az interjú során. Hatékony kommunikációra utal, ha jól definiált, részletes kérdéseket teszel fel értekezleteken, illetve rendszeresen visszajelzéseket és prezentációkat adsz kollégáidnak.

Amikor egy toborzó megkérdezi tőled: „Hogyan kezeltél egy váratlan helyzetet?”, nyugodtan kifejtheted, hogy azonnal felvetted a kapcsolatot a csapatoddal Slacken vagy e-mailben, és hatékony javaslatokat tettél arra, milyen lépésekre van szükség a közeljövőben

-javasolja a Monster Intelligence tanácsadó szakértője, Vicki Salemi.

Problémamegoldás

A pandémia valamilyen szinten mindenkit arra kényszerített, hogy alkalmazkodjon és legyen rugalmasabb az állandó változások kezelésében. A problémamegoldó készségek elengedhetetlenné váltak egy olyan munkakörnyezetben, ahol a kommunikáció és az együttműködés bizonyos értelemben széttöredezett.

A munkaadók olyan embereket keresnek, akik gyorsan reagálnak, és nem okoz számukra problémát, ha egyedi megoldásokat kell találniuk egy kihívásra

– mondta McCaskill.

Salemi azt javasolja, interjú előtt idézz fel egy helyzetet, amikor átvetted a vezetést, és a kreativitásoddal, kritikus gondolkodásoddal megoldottál egy problémát. Legyen szó egy problémás ügyfélről, a munkaerőhiányban való segítségnyújtásról vagy egy technikai kihívás megoldásáról.

Győződj meg róla, hogy a példád választ ad az alábbi kérdésekre:

  • Mi volt a konkrét szituáció?
  • Hogyan kezelted?
  • Milyen eredménye, hatása volt a tetteidnek?
Sok sikert!

The Conversation

Ne hagyd ki!