Kezdenek visszatérni a régi kerékvágásba a céges hétköznapok. Egyre több vállalat rendeli vissza az alkalmazottakat a home office-ból az irodákba. A cégvezetők jelentős része egyébként sem támogatja az otthoni munkavégzést, de korábban meg kellett engednie. Azonban a helyzet megváltozott.
Elérkezett a home office alkonya?
Bob Iger, a Disney vezérigazgatója arról tájékoztatta a cége dolgozóit a napokban, hogy véget ér a hibrid munkavégzés időszaka. Márciustól heti négy napot mindenkinek az irodában kell töltenie.
A kreativitás a cégünk szíve és lelke. Semmi nem pótolhatja az itteni alkotómunkát és az együttlétet. Így jobban fejlődhetünk és tanulhatunk a mentorainktól
- idézi a vezérigazgatót a BBC.
A nyugati nagyvállalatok között nem a Disney az egyetlen, aki visszarendelte a dolgozóit. A Goldman Sachs-nél is kötelező a heti öt nap irodai munka, akárcsak a Twitternél, valamint a Starbucks irodistáinak legalább heti három.
Rugalmatlanabbak lennének a cégvezetők a rugalmas munkavégzéssel
A cégvezetők szerint fontos a szoros együttműködés és a munkahelyi jelenlét a napi feladatok elvégzésekor, azonban a munkavállalók a rugalmas munkavégzést preferálják a kutatások szerint. Emellett a felmérések arra is rámutatnak, hogy a home office elterjedése óta nyugaton csökkent a dolgozói kiégés aránya, jobb lett a munka és a magánélet egyensúlya, valamint növekedett az alkalmazottak teljesítménye.
A vállalatvezetők jobban szeretik, ha nem otthonról dolgoznak az alkalmazottak, de ezt nem tudták kötelezővé tenni a világjárvány idején. Ha akkor fel akartak venni egy jó szakembert, muszáj volt rugalmas munkavégzést kínálniuk
- nyilatkozta Charley Cooper, az R3 szoftvercég vezetője.
A portál megjegyzi, manapság a nagy cégek sorra jelentenek be létszámleépítéséket. Az alkalmazottak aggódnak az elbocsátások miatt, ezért kevesebb zokszóval térnek vissza az irodába. Viszont a világjárvány alatt sokan távolabb költöztek a munkahelyüktől. Azoktól, akik emiatt otthon maradnának, könnyebben megválhatnak a vállalatok.
A home office végét jelzi Magyarországon az, hogy ez a szolgáltatás felfutott
Magyarországon rekordot döntött a vállalati fuvarok száma a Főtaxinál tavaly: felülmúlta az 2019-es rekordévet, és mintegy 33 százalékkal volt több, mint 2021-ben. Emellett összességében is harmadával többször vették igénybe a cég szolgáltatásait 2022-ben, mint az előző évben.
Ezt a növekedést a tapasztalataink szerint alapvetően az magyarázza, hogy számottevően csökkent a vállalatoknál a home office-ban tölthető napok száma, az irodai munkavégzés mellett pedig gyakoribbá váltak a személyes találkozók is
- nyilatkozta Reich Ádám, a Főtaxi vezérigazgatója.