Harmadával több fuvara volt a Főtaxinak tavaly, mint 2021-ben. A cég szerint leginkább azok száma emelkedett, akik munkához vették igénybe a taxiszolgáltatást. Ez pedig annak a jele, hogy visszaszorult a home office, és visszatért az irodai munkavégzés.
Úgy tűnik, vége a home office-nak, örülnek a taxisok
Rekordot döntött a vállalati fuvarok száma a Főtaxinál tavaly: felülmúlta az 2019-es rekordévet, és mintegy 33 százalékkal volt több, mint 2021-ben. Emellett - a közleményük szerint - összességében is harmadával többször vették igénybe a cég szolgáltatásait 2022-ben, mint az előző évben.
Ezt a növekedést a tapasztalataink szerint alapvetően az magyarázza, hogy számottevően csökkent a vállalatoknál a home office-ban tölthető napok száma, az irodai munkavégzés mellett pedig gyakoribbá váltak a személyes találkozók is
- nyilatkozta Reich Ádám, a Főtaxi vezérigazgatója.
Az 1500 taxiból álló autóflottájuk mintegy 36 millió kilométert tett meg egyetlen év alatt. A vállalat tájékoztatója kiemeli, hogy a flottájuknak nagyjából a harmada környezetkímélő jármű, azon belül 170-re tehető a villanyautóik száma.
Megtörte a covid a taxitársaságokat
A covid első évében, 2020-ban a személyszállítással foglalkozó ágazat összesített árbevétele 40 százalékot esett, 10,3 milliárdról egy év alatt 6,1 milliárd forintra csökkent. Az adózás előtti eredményük arányaiban ennél is nagyobbat zuhant, a 2019-es 788,5 millió forint után csupán 52,5 millió forintot ért el 2020-ban.
Mindemellett a covid első hulláma alatt több mint 30 százalékkal csökkent az alkalmazottak és 20 százalékkal (nagyjából 1500 fővel) az egyéni vállalkozók száma a személyszállításban.
Azonban a taxitársaságokra különbözően hatottak a koronavírus-járvány okozta gazdasági nehézségek. A top szereplők jellemzően elvesztették a bevételük 40-60 százalékát, viszont néhány vállalkozás egész jól tartotta magát. A fővárosi taxitarifák friss változásairól ITT írtunk.
Megszűt a Bolt ételkiszállító szolgáltatása
Ha a taxitársaságoknál járunk: december 10-én lehetett utoljára ételt rendelni a Bolt Food alkalmazáson keresztül, utána megszűnt a cég ételfutár-szolgáltatása Magyarországon. A vállalat a döntését „üzleti okokkal” magyarázta.
A Bolt (korábbi nevén Taxify) személyszállító társaság a koronavírus-járvány idején, 2020 áprilisában kezdte az ételszállítást Magyarországon, amikor rendkívül megnőtt az igény a hasonló szolgáltatásokra.
Az észtországi központú nemzetközi céget 2013-ban alapították. Európa egyik vezető utasszállító vállalkozása, azonban világszerte mintegy 45 országban jelen van a különböző szolgáltatásaival. A mostani, magyarországi változás nem érinti a vállalat taxiszolgáltatását, ami továbbra is változatlan formában működik.