egy dolgozó nő kezei laptoppal és jegyzetfüzettel

Mostanában terjedt el a „csendes kilépés" kifejezés, ami azonban pontatlan és félrevezető.


A csendes kilépés nem a felmondásról szól, hanem arról, hogy valaki a még elfogadható minimumot nyújtja a munkájában. A menedzserek és vezetők számára ez inkább egy lehetőség, hogy újra bevonják alkalmazottaikat a folyamatokba, hogy megkérdezzék tőlük, mi érdekli őket igazán a munkájukban, és hagyják, hogy ennek megfelelően alakítsák ki új, hatékonyabb munkarendjüket − írja a CNN.

Az alkalmazottak és a vezetők által közösen meghatározott prioritások az innovációt támogatják

− érvel Simone Ahuja, a Fortune 500 stratégiai tanácsadója.

A csendben kilépés okai

A csendes kilépés oka lehet a kiégés, ami a világjárvány idején sokakat érintett. Erre az indokra azonban a vezetők legtöbbször azt mondják, hogy majd meglátják, mit tehetnek, aztán nem történik semmi

− mondta Ashley Herd, a ManagerMethod.com alapítója, egykori munkaügyi ügyvéd és humánerőforrás-vezető.

Másik ok lehet, hogy valaki úgy dönt, hogy a munkán kívüli életének nagyobb teret biztosít, mint korábban, vagy mint azt a „kiégés kultúra" tolerálja. Ettől még ők is fontosnak tartják a munkát is, de a világjárvány és a válsághelyzetek emlékeztetnek minket arra, hogy az élet mennyire törékeny, így érdemes átgondolni, mit is akarunk belőle kihozni. Minderre például egy furcsa nyomtató hacker-projekt is felhívta tavaly a munkavállalók figyelmét, erről itt írtunk.

És vannak, akik azért mondanak fel csendben, mert utálják a munkájukat, de nem akarják elveszíteni a fizetésüket.

Vezetői megoldások a csendben kilépés kezelésére

Legyen valódi érdeklődés bennünk az alkalmazottak iránt − ha bevonjuk őket a tervezési folyamatokba, úgy érzik, törődünkvelük. Végső soron mindannyian olyan homokozóban akarunk lenni, amiben jó játszani

− tette hozzá Ahuja. Ha a munkavállalók a csapat fontos tagjainak érzik magukat, valamint kellő rugalmassággal végezhetik munkájukat, az a valódi felmondásokat, munkahelyváltásokat is megakadályozza, erről itt írtunk például.

Vezetőként mutassunk példát: legyünk nyíltak azzal kapcsolatban, mikor megyünk el, mikor veszünk ki szabadnapot vagy mikor vagyunk offline, és ne küldjünk e-maileket az éjszaka minden órájában.

Az is jó ötlet, ha nyilvánosan elismerjük a jól végzett munkát, és nem csak azokét, akik túlóráznak egy-egy projekt befejezéséért, hanem azokét is, akik a munkájukat folyamatosan kiválóan, de a szokásos munkaidőn belül végzik el.

The Conversation

Ne hagyd ki!