A korlátozások feloldását követően, idén áprilistól 70 százalékkal nőtt a feladott álláshirdetések száma 2020-hoz képest.
Az IT szektorban többet kell küzdeni egy jó szakemberért
A felmérést végző Profession.hu szerint az álláshirdetések számának ilyen mértékű megemelkedése részben azt jelzi, hogy erős munkaerőhiány alakult ki a piacon, részben pedig azt, hogy nőtt a dolgozók munkakeresési kedve.
Az állásportál HR-körkép 2021 című reprezentatív kutatásából kiderült az is, hogy a munkaerőhiány differenciáltan jelenik meg és ágazatonként eltérő mértékben. Például az IT szektorban a 2019 előtti időszakhoz képest is többet kell küzdeniük a cégeknek és a toborzást végző szakembereknek egy megfelelő jelöltért – számolt be az MTI.
Home office: a váltás egyik legfőbb tényezője lett
Megváltoztak a munkahelyekkel összefüggő preferenciáik is: a home office lehetősége a váltás egyik legfontosabb motivációs tényezőjévé vált.
Korábban a bizonytalan helyzet miatt az emberek kevésbé mertek munkahelyet váltani, az álláshirdetések számának növekedésével viszont a munkakeresési kedv is jelentősen nőtt.
A megkérdezett vállalatok 29 százaléka válaszolta azt, hogy több pénzt fordít toborzásra, és mindössze 7 százalékuk költ erre kevesebbet, mint tavaly.
A jelentős munkaerőhiány újszerű toborzási technikákat is életre hív. Tegnap számoltunk be arról, hogy a Felföldi Édességgyártó Kft. alapítója egy TikTok-videóban személyesen toboroz munkavállalókat a cégéhez.
A toborzási technikákkal kapcsolatban a napokban írtunk arról, hogy a céges buszjárat indítása is segítheti az új munkaerő megtalálását.