A Signal egy blogbejegyzésben számolt be a történtekről. Mint fogalmaztak, szinte mindenki tudatában van annak, hogy a Facebook és az Instagram adatokat gyűjt a felhasználókról, sokaknak azonban fogalmuk sincs arról, hogy a közösségi média felületek milyen pontos képet alkotnak az emberekről. A hirdetési kampányukban valójában semmit nem akartak reklámozni, csupán személyre szabott „üzeneteket" küldtek volna a felhasználóknak.
A nagy testvér könyve
Ha a közösségi média adatgyűjtő és képalkotó folyamatait tisztán és érthetően mutatnák be az embereknek, valószínűleg hatalmas felháborodás söpörne végig az egész világon.
„Az olyan cégek, mint a Facebook, nem neked építik a technológiájukat, hanem az adataidnak. Amit csak tudnak, begyűjtenek a Facebookról, az Instagramról és a WhatsApp-ról, hogy aztán eladhassák a rólad és az életedről alkotott képet."-írták a bejegyzésben.
Na de mi volt az, ami kicsapta a biztosítékot a Facebooknál? Íme, néhány példa a célzott hirdetéseik szövegéből:
„Azért látod ezt a hirdetést, mert egy tanár vagy, de ami még fontosabb, Oroszlán a csillagjegyed (és szingli vagy). A hirdetés felhasználta a helyadataidat, éppen Moszkvában vagy. Támogatod az improvizatív, szituációs komikumot"
„Azért látod ezt a hirdetést, mert K-pop kedvelő kémikus vagy. A hirdetés felhasználta a helyadataidat, és látja, hogy Berlinben vagy. És hogy kisbabád született. És hogy nemrég költöztél. És hogy bejön neked a terhestorna."
Nagyjából ilyen, személyre szabott szövegekkel ellátott hirdetéseket küldtek volna az embereknek. Ezeket a közösségi média felületek által begyűjtött adatokból rakták volna össze.
Úgy látszik, egy letiltáshoz elég csak transzparensen kezelni a hirdetéshez használt adatokat. A Signal úgy látja, az egyetlen járható út a Facebook birodalmában, ha a vállalatok eltitkolják, mi zajlik pontosan a háttérben.
Sűrű hónapok
A Signal mostanában sokszor került a tech-világ színpadjára. Néhány hónapja a WhatsApp ellen indult bojkottálási hullám, amikor erősen megkérdőjelezhető adatkezelési szabályzatot akartak a felhasználókra erőltetni. Sokan ekkor átpártoltak a Signalhoz. Kínának sem tetszett a vállalat titkosítási technológiája, gyorsan be is tiltották az egész országban.
Az biztos, a mostani Facebook-ügy is csak növelni fogja az app népszerűségét.