A titkosított chatszolgáltatásáról híres Signal formabontó reklámkampányt akart áttolni a Facebook gépezetén. A kampány nem szólt másról, csak őszintén leírta, mennyi mindent tud a felhasználóiról a Facebook. Jutalmul egy letiltást kapott a vállalat.

A Signal egy blogbejegyzésben számolt be a történtekről. Mint fogalmaztak, szinte mindenki tudatában van annak, hogy a Facebook és az Instagram adatokat gyűjt a felhasználókról, sokaknak azonban fogalmuk sincs arról, hogy a közösségi média felületek milyen pontos képet alkotnak az emberekről. A hirdetési kampányukban valójában semmit nem akartak reklámozni, csupán személyre szabott „üzeneteket" küldtek volna a felhasználóknak.

​A nagy testvér könyve

Ha a közösségi média adatgyűjtő és képalkotó folyamatait tisztán és érthetően mutatnák be az embereknek, valószínűleg hatalmas felháborodás söpörne végig az egész világon.

„Az olyan cégek, mint a Facebook, nem neked építik a technológiájukat, hanem az adataidnak. Amit csak tudnak, begyűjtenek a Facebookról, az Instagramról és a WhatsApp-ról, hogy aztán eladhassák a rólad és az életedről alkotott képet."-írták a bejegyzésben.

Na de mi volt az, ami kicsapta a biztosítékot a Facebooknál? Íme, néhány példa a célzott hirdetéseik szövegéből:

„Azért látod ezt a hirdetést, mert egy tanár vagy, de ami még fontosabb, Oroszlán a csillagjegyed (és szingli vagy). A hirdetés felhasználta a helyadataidat, éppen Moszkvában vagy. Támogatod az improvizatív, szituációs komikumot"

„Azért látod ezt a hirdetést, mert K-pop kedvelő kémikus vagy. A hirdetés felhasználta a helyadataidat, és látja, hogy Berlinben vagy. És hogy kisbabád született. És hogy nemrég költöztél. És hogy bejön neked a terhestorna."

Nagyjából ilyen, személyre szabott szövegekkel ellátott hirdetéseket küldtek volna az embereknek. Ezeket a közösségi média felületek által begyűjtött adatokból rakták volna össze.

Úgy látszik, egy letiltáshoz elég csak transzparensen kezelni a hirdetéshez használt adatokat. A Signal úgy látja, az egyetlen járható út a Facebook birodalmában, ha a vállalatok eltitkolják, mi zajlik pontosan a háttérben.

​Sűrű hónapok

A Signal mostanában sokszor került a tech-világ színpadjára. Néhány hónapja a WhatsApp ellen indult bojkottálási hullám, amikor erősen megkérdőjelezhető adatkezelési szabályzatot akartak a felhasználókra erőltetni. Sokan ekkor átpártoltak a Signalhoz. Kínának sem tetszett a vállalat titkosítási technológiája, gyorsan be is tiltották az egész országban.

Az biztos, a mostani Facebook-ügy is csak növelni fogja az app népszerűségét.

Friss

Fotó: @shawnanggg on Unsplash

Ha eddig működött, akkor most miért akadozik az ellátási lánc?

A csapból is az folyik, hogy nincs elég mikrochip, akadozik a fa, a hús és a vegyiáru utánpótlás, és úgy igazából mindenből hiány van a világon. A Business Insider utánajárt, mi rejlik a globális szállítmányozás gondjai mögött.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: NeONBRAND on Unsplash

Mielőtt "idegből" felmondanál, gondold át ezt a pár dolgot!

A pandémia előtt sokan vágytak arra, hogy otthonról dolgozhassanak. Aztán tavaly beütött a vírus, és ezzel együtt elterjedt a távmunka is, ami sokszor kiegyensúlyozottság helyett csalódottságot és stresszhelyzetet eredményezett. Azonban mielőtt hirtelen felindulásból felmondanál a munkahelyeden, érdemes néhány tényezőt átgondolnod.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Daikin

A klíma megfelelő telepítésén nem érdemes spórolni! (x)

Egy jó minőségű klíma kiváló választás, ha sok éven át szeretné élvezni a kellemes hőmérsékletet, jó közérzetet otthonában. Ahhoz viszont, hogy a klímája megbízhatóan, hatékonyan és költségtakarékosan működjön, megfelelően kell azt telepíteni.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!

A titkosított chatszolgáltatásáról híres Signal formabontó reklámkampányt akart áttolni a Facebook gépezetén. A kampány nem szólt másról, csak őszintén leírta, mennyi mindent tud a felhasználóiról a Facebook. Jutalmul egy letiltást kapott a vállalat.

A Signal egy blogbejegyzésben számolt be a történtekről. Mint fogalmaztak, szinte mindenki tudatában van annak, hogy a Facebook és az Instagram adatokat gyűjt a felhasználókról, sokaknak azonban fogalmuk sincs arról, hogy a közösségi média felületek milyen pontos képet alkotnak az emberekről. A hirdetési kampányukban valójában semmit nem akartak reklámozni, csupán személyre szabott „üzeneteket" küldtek volna a felhasználóknak.

​A nagy testvér könyve

Ha a közösségi média adatgyűjtő és képalkotó folyamatait tisztán és érthetően mutatnák be az embereknek, valószínűleg hatalmas felháborodás söpörne végig az egész világon.

„Az olyan cégek, mint a Facebook, nem neked építik a technológiájukat, hanem az adataidnak. Amit csak tudnak, begyűjtenek a Facebookról, az Instagramról és a WhatsApp-ról, hogy aztán eladhassák a rólad és az életedről alkotott képet."-írták a bejegyzésben.

Na de mi volt az, ami kicsapta a biztosítékot a Facebooknál? Íme, néhány példa a célzott hirdetéseik szövegéből:

„Azért látod ezt a hirdetést, mert egy tanár vagy, de ami még fontosabb, Oroszlán a csillagjegyed (és szingli vagy). A hirdetés felhasználta a helyadataidat, éppen Moszkvában vagy. Támogatod az improvizatív, szituációs komikumot"

„Azért látod ezt a hirdetést, mert K-pop kedvelő kémikus vagy. A hirdetés felhasználta a helyadataidat, és látja, hogy Berlinben vagy. És hogy kisbabád született. És hogy nemrég költöztél. És hogy bejön neked a terhestorna."

Nagyjából ilyen, személyre szabott szövegekkel ellátott hirdetéseket küldtek volna az embereknek. Ezeket a közösségi média felületek által begyűjtött adatokból rakták volna össze.

Úgy látszik, egy letiltáshoz elég csak transzparensen kezelni a hirdetéshez használt adatokat. A Signal úgy látja, az egyetlen járható út a Facebook birodalmában, ha a vállalatok eltitkolják, mi zajlik pontosan a háttérben.

​Sűrű hónapok

A Signal mostanában sokszor került a tech-világ színpadjára. Néhány hónapja a WhatsApp ellen indult bojkottálási hullám, amikor erősen megkérdőjelezhető adatkezelési szabályzatot akartak a felhasználókra erőltetni. Sokan ekkor átpártoltak a Signalhoz. Kínának sem tetszett a vállalat titkosítási technológiája, gyorsan be is tiltották az egész országban.

Az biztos, a mostani Facebook-ügy is csak növelni fogja az app népszerűségét.

Friss

Fotó: 123rf

Később érik a meggy a tavaszi hideg miatt

Már kapható a korai hazai meggy a piacokon, üzletekben, de nagyobb mennyiségű meggytermés csak a jövő hét közepére várható. Magyarország az Európai Unió második legnagyobb meggytermelője; az utóbbi években itthon is egyre népszerűbb a meggyfogyasztás – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!