Kávéval pedig még jobb

Számos, a kávéhoz gyakran adott ízesítőknek - például a cukornak - jellemzően nincs kedvező hatása az egészségre. Azonban van egy fűszer, amely kivételt jelent, hiszen hozzájárulhat a megfelelő szívműködéshez.


Egy fűszer a szív egészségéért

Juliana Tamayo dietetikus szerint akárcsak a kávénak, úgy a fahéjnak is kedvező hatása lehet a szívműködésre. Ráadásul a kettő együtt is fogyasztható. A fahéjnak gyulladáscsökkentő tulajdonságai vannak, valamint antioxidánsokat is tartalmaz. Tanulmányok szerint a fogyasztása csökkentheti a koleszterinszintet a szervezetben, így segíthet az elhízás és a szívbetegségek megelőzésében. Emellett felveheti a harcot a magas vérnyomással, ami gyakori problémája a cukorbetegeknek, illetve az anyagcsere-betegségekben szenvedőknek – írja a Magyar Mezőgazdaság.

Ha a fahéjat kávéhoz adjuk, az fokozhatja az ital előnyeit. Napi 1-2 csészényi fogyasztása csökkentheti a szívbetegségek és a cukorbetegség kockázatát. Ez részben a kávéban található antioxidánsoknak köszönhető, amelyek mérsékelhetik a sejtkárosodást és megvédhetik a szívet a szövetkárosodástól. Viszont érdemes a kávéfogyasztásnál is mértékletességet tartani.

A kávé a fogyást és az agyműködést is segítheti

A kávé egy másik listánkon is szerepel. A következő élelmiszerek fogyasztása roppant előnyös lehet a szervezetünknek, és elősegítheti a fogyást is, amennyiben van ilyen cél. Érdemes beépíteni ezeket az étrendben, hiszen például ha nem jutunk elegendő omega-3-hoz, az a tanulásra is negatívan hatással lehet és depressziót is okozhat. Mutatjuk is, mely táplálékok hathatnak kedvezően a mentális egészségre!

Kávé: A kávé két fő összetevője, a koffein és az antioxidánsok jót tesznek az agy egészségének. Segít feldobni a hangulatunkat és a koncentrációnkat.

Dió: A dió tele van antioxidánsokkal, és segít meggátolni az oxidációt az agyban és a szervezetben. A dió az új neuronok növekedését is elősegíti, ami azt jelenti, hogy segítheti az új agysejtek növekedését, ami fontos szempont a jó mentális egészség fenntartásában.

Kurkuma: A kurkumin, a kurkuma (a currypor egyik fő összetevője) hatóanyaga bizonyítottan átjut a vér-agy gáton, ami azt jelenti, hogy közvetlenül bejut az agyba, és jótékonyan hat az ott lévő sejtekre.

Joghurt: A joghurt fogyasztása segítheti a stresszszint, a szorongás és a depresszió csökkentését.

Avokádó: Az avokádó K-vitaminban és folsavban gazdag, ezért hozzájárulhat az agy védelméhez a stroke ellen. Támogathatja a memória és a koncentráció fellendítését is. Az avokádóról köztudott, hogy nagy adag luteint is tartalmaz, amelyet a tanulmányok szintén összefüggésbe hoztak a jobb agyműködéssel.

The Conversation

Ne hagyd ki!