Te is kevesebbet nézel Netflixet és az HBO Go-t? És mi a helyzet a Disney-vel?
Fotó: Unsplash

Te is kevesebbet nézel Netflixet és az HBO Go-t? És mi a helyzet a Disney-vel?

A Disney jelentése szerint jelenleg 103,6 millió feliratkozója van az alig két éve indult videó-streaming szolgáltatásának. A Disney+ a Netflix és az HBO Go riválisaként indult, viszont jelentős lemaradásban van a két nagyágyútól.

6 millió feliratkozóval alulmúlták a befektetők várakozásait, de kiderült, ettől nagyobb probléma is van. A hírek hallatán a részvényeik árfolyama 4 százalékkal bezuhant - olvasható a CNBC cikkében.

Hiába a kiemelkedőnek tűnő eredmények, a befektetők csalódtak a népszerű videó-streaming szolgáltatókban. A Netflix csupán 4 millió előfizetőre tett szert az első negyedévben, a Disney+ pedig közelében sincs az elvárt 109 milliós feliratkozói bázishoz. A két vállalat nem aggódik, természetesnek tartják az eredményeket.


​Megvan a kifogás

Ha belegondolunk, milyen volt a tavalyi év, teljesen logikus a két vállalat magyarázata. A világ lakosságának jelentős része home office-ból dolgozott, ráadásul szinte sehova nem lehetett menni a biztonságunk érdekében. A kanapén ragadt emberek a televíziójukban találtak menedékre, ami brutális számokat eredményezett a vállalatoknak. 2020 első felében a Netflix és a Disney+ is olyan szintű növekedést tapasztalt, amire senki nem számított. Mindkét vállalat elmondta, teljesen normálisnak tartják a mostani eredményeiket, sőt, vártak is egy hasonló korrekciót. Olyan ez, mint a tőzsde. Ha valami nagyon megy, előbb-utóbb valószínűleg jön a korrekció.

​Csak semmi pánik

A Disney és a Netflix is komoly növekedésre számít az év második felében. Rengeteg új, saját gyártású produkció várható a két szolgáltatótól, melyeket az előrejelzések szerint hatalmas érdeklődés övez a felhasználók részéről. Viszont van egy hatalmas különbség a versenytársak között. A Netflix minden feliratkozó után 14,25 dollárt tehet zsebre havonta. A Disney haszna jóval alacsonyabb ennél, ők 5,61 dollárt profitálnak egy előfizető után. Egy kicsit javítja a képet a Disney tulajdonában lévő Hulu (ez is egy videó-streaming szolgáltató vállalat), a maga 12,08 dolláros haszonkulcsával. Viszont a Hulunak a feliratkozói bázisa „elhanyagolható", alig éri el a 40 milliót.

​Jó kilátások

A Disney vezérigazgatója, Bob Chapek egyáltalán nem aggódik, hiszen minden egyes területük túlszárnyalta a globális elvárásokat. Hozzátette, júniustól Malajziában és Thaiföldön is elérhető lesz a szolgáltatásuk, így újabb feliratkozókra számítanak.

2020-ban az HBO Max-al lehetett a vállalatot egy lapon említeni, idén viszont felérhet a Netflix szintjére is. Utóbbinak jelenleg nagyjából 208 millió előfizetője van. A Disney 2024-ig 260 millióra akarja duzzasztani a felhasználói bázisát.

A legnagyobb kihívás az árazásuk optimalizálása lesz. A Netflix az áremelések mellet is folyamatosan bővítette a feliratkozóinak számát, kérdés, vajon ezt is le tudja-e másolni a Disney.

Ne hagyd ki!