Mindenki által tapasztalható repülőjegy-áremelkedés figyelhető meg a légiközlekedésben, melynek oka egyértelműen a koronavírus-világjárványban keresendő. A 2020-as leállást követően a piac még nem teljesen állt talpra, a 2019-es csúcsnak mintegy 75 százalékát teljesítik most a repülőterek. A legnagyobb drágulást a legnépszerűbb úti céloknál figyelhetjük meg.
Az ágazat szereplői remélik, hogy a repülőterek teljesítményei – járat- és utasszámok, valamint fogalom tekintetében – egyenletes javulást mutatnak majd, ehhez azonban sok mindennek teljesülnie kellene.
Figyelmedbe ajánljuk! Nyaralás alatt is lesnek rád a csalók! Így úszhatod meg az átverést!
Illusztráció.
Fotó: Shutterstock
A Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) szóvivője, Bankó Balázs megjegyezte, hogy a 4 évvel ezelőtti árszínvonalhoz képest átlagosan 40 százalékkal kerülnek többe a repülőjegyek, melynek okai között megtaláljuk a folyamatosan emelkedő üzemanyagárakat, valamint a munkaerőhiányt a földi és légi személyzet esetében egyaránt – írja a Népszava.
Az átlagnál jobban drágultak a tengerentúli járatok. A hosszabb légi utakkal kapcsolatos gondokat jelzi az is, hogy a magyar fővárosból jelenleg nem lehet közvetlenül eljutni Észak-Amerikába. Fontos továbbá megjegyezni, hogy az jegyáremelkedésből a fapados járatok sem maradtak ki.
És hogy lesz-e valamikor árcsökkenés? A piac szereplői szerint az utasszám és a jegyfoglalások számának emelkedésével a járatszámok hamarosan elérhetik a 2019-es szintet, amely árcsökkentő hatással járhat.
Ez is érdekelhet! Igen erős a magyar útlevél, itt áll a világrangsorban