Mental health matters felirat egy iPad-en piros háttérrel egy ágytakarón.
Foró: Unsplash

Ez a divatóriás nem veszi félvállról a dolgozói egészségét

A népszerű Asos ruházati kiskereskedő bejelentette, hogy extra juttatásokkal kedveskedik azoknak a dolgozóinak, akik nehéz időszakon mennek át.


Meghatározó események

Az Asos átfogó támogatási csomagja extra fizetett szabadságot és rugalmas beosztást biztosít minden munkavállalónak, aki valamilyen meghatározó, jellemzően egészségügyi életeseményen megy keresztül. Ilyen eseménynek minősül a menopauza, az abortusz, a vetélés, a termékenységi kezelés, a rákkezelés, komolyabb műtét De a kedvezményt azok is igénybe vehetik, akik a családon belüli erőszak elől menelülnek.

  • A menopauzát nehezen viselő dolgozók rugalmas munkarendet, otthoni munkavégzést és rövid távú szabadságokat kérvényezhetnek.
  • Azok a munkavállalók, akik várandóssági traumán, például abortuszon vagy vetélésen estek át, 10 napos fizetett szabadságot vehetnek igénybe. Az Asos álláspontja szerint a veszteség és a gyász nemcsak az anyát, hanem a párját és a családját is érinti, éppen ezért ők is jogosultak az extra fizetett szabadságra.
  • Azok, akik a bántalmazó párjuk, rokonuk, ismerősük elől menekülnek, vagy rákkezelésen estek/esnek át, akár hat hét fizetett szabadságot is igénybe vehetnek.
  • A termékenységi kezelésen átesett alkalmazottak ciklusonként öt nap fizetett szabadságot kérvényezhetnek.

Veszélyben a munkahelyek

A vállalat új támogatási rendszere nagyjából 3800 alkalmazottat érint, akik túlnyomó többsége az Egyesült Királyságban dolgozik.

Mindannyian váratlan kihívásokkal szembesülünk az életben, és ezek néha nagyon nehéz körülményeket teremtenek, ami azt jelenti, hogy meg kell változtatnunk a működésünket.

-mondta Nick Beighton, az Asos vezérigazgatója.

Év elején az Asos egy 364 millió dolláros üzlet keretén belül felvásárolta a Topshop-ot, a Topman-t, a Miss Selfridge-t és a HIIT-et is. Fontos megjegyezni, hogy a divatóriás kizárólag online értékesíti termékeit, ami azt jelenti, hogy az említett márkák fizikai áruházait nem vásárolta meg. Ezzel viszont több ezer kiskereskedelmi munkahely veszélybe került. A vállalat júniusi kiskereskedelmi forgalma 20 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. A cég jelenleg 26 millió aktív vásárlóval rendelkezik.

Ne hagyd ki!