A Bolt legfrissebb finanszírozási körében 600 millió eurós befektetéshez jutott, amivel a cég piaci értéke meghaladta a négymilliárd eurót. A vállalat új szolgáltatásokkal bővíti palettáját, amelyek hamarosan 10 országban lesznek elérhetők.



A tallinni vállalatot 2013-ban alapították, amelynek szolgáltatásai már számos afrikai és európai országban, egyebek között Magyarországon is elérhetők. A Bolt több területen nyújt szolgáltatásokat. Ezek között megtalálható a sofőrszolgáltatás, az ételkiszállítás és az elektromos rollerbélrés is. A cég az újonnan akvirált 600 millió eurós tőkét szolgáltatásainak bővítésére fogja fordítani. A cél egy piacvezető élelmiszer kiszállító ágazat megalkotása.

Negyed óra alatt szállítanak

Alapvetően egy olyan üzletágról beszélünk, amely komoly felszálló ágban van az öreg kontinensen. Ez pedig a megreformált élelmiszer kiszállítás. Fontos megjegyezni, hogy ez nem összekeverendő az ételkiszállítással. A Bolt lényegében több, kisebb élelmiszerboltot fog létrehozni Európa városainak különböző részein, amelyek az úgynevezett „Dark Store" nevet viselik. Klasszikus értelemben véve ezek ugyan olyan élelmiszerboltok, mint a jól ismert társaik, annyi különbséggel, hogy ide nem mehetnek be a vásárlók. A dark store-okból csak házhozszállítással lehet vásárolni. És itt jön a lényeg. A Bolt 15 perces kiszállítási időt garantál. Ez azért is lehetséges, mert az érintett városokban a cég rengeteg boltot fog létrehozni, így a rendeléseket villámgyors összekészítés után a sofőrök pillanatokon belül a vásárlókhoz juttathatják. Az új üzletág a Bolt Market nevet viseli, tesztelése Észtországban már el is indult. A tőkebevonásnak köszönhetően a Bolt Market hamarosan Lettországban, Litvániában, Romániában, Csehországban, Lengyelországban, Szlovákiában, Horvátországban, Portugáliában és Svédországban is elérhető lesz. A cég tájékoztatása szerint ez csak a kezdet, és hamarosan Európa többi országába is kiterjeszti a szolgáltatást. A Bolt szupermarketekkel is üzleti viszonyt fog ápolni, amely tovább gyorsíthatja a kiszállítási folyamatokat és bővítheti a termékskálát is. Azt egyelőre nem tudni, hány dark store-t fog létrehozni a Bolt, de az kiderült, hogy a vezetők több száz üzlethelyiséggel kalkulálnak.

Nagy a verseny

A Bolt egy olyan piacra készül belépni, ahol már jó néhány cég évek óta eredményesen üzemel. Ilyen például a Glovo, a Delivery Hero, a Gorillas és a Getir is. Illetve a szupermarketes megoldást már a Deliveroo, az Uber Eats és a Wolt is alkalmazza. A Bolt vezetősége azonban bizakodó, hiszen a cég évek óta kompetitív piacokon tevékenykedik, méghozzá eredményesen. Markus Villig, a cég vezérigazgatója szerint a Bolt sikere a cég szolgáltatásainak sokszínűségében rejlik. Hiszen egy olyan applikációról beszélünk, amellyel az élelmiszer kiszállítás mellett ételt és fuvart is lehet rendelni, ráadásul még elektromos rollerbérlésre is alkalmas. Éppen ezért a cég vezetősége a Boltot „Európa első szuperapplikációjának" nevezi. Ázsiai országokban igen elterjedt a szuperapplikáció jelző, amelyet többnyire olyan appokra aggatnak, amelyek egyszerre több területen nyújtanak szolgáltatásokat. Ilyen például a WeChat, amely a chatfunkciók mellett online fizetési szolgáltatásokat is nyújt, illetve egyfajta közösségi média platformként is üzemel. A Bolt a tervek szerint a közeljövőben további üzletágakba is beléphet, de egyelőre a Bolts Market élvez prioritást. A vállalat ez idei évben eddig 182,1 millió euró bevételt könyvelhetett el.

The Conversation

Friss

Spar: jó magyar gyümölcs joghurt nem igazán létezik

Hosszú interjút adott a Spar magyarországi vezetője, beszélt többek között a béremelésről, a beszállítókról, arról, hogy mennyi pénz vittek ki tavaly az országból nyereségként, és hogy mennyit fektettek be 30 év alatt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Photo by Josh Appel on Unsplash

Jövőre havi 500 ezerre nőhet az átlagkereset Magyarországon

Jövőre sok egyszeri tétel fogja növelni a háztartások nettó jövedelmét.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Photo by Obi Onyeador on Unsplash

Annyira sok és drága használtautót veszünk, hogy megdőlhet a 2019-es rekord

Pedig a hirdetési árak majdnem 1 millió forinttal emelkedtek egy év alatt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!