Elsősorban telefonokra készül, de más eszközökön is működhet
Fotó: Shutterstock

Új, mobilos operációs rendszer jelenhet meg a piacon

Fullos új operációs rendszert készít a Huawei, elsősorban a saját okostelefonjaira, azonban más eszközein is működhet a program. A kínai gyártó a HarmonyOS Nexttel olyan cégek mellé zárkózhat fel, mint például az Apple vagy a Google.


Saját operációs rendszert készít a Huawei

A Huawei 2019-ben jelentette be a HarmonyOS-t. Ez azt is jelentette, hogy a kínai óriásvállalat szakít a Google Play Áruházzal, illetve a Google Mobile Services csomaggal. Viszont az operációs rendszerük megmaradt az Android alapjain.

A napokban pedig arról számolt be a cég a Harmony Ecology konferencián, hogy elhagyja az Android Open Source Projectet (AOSP) is, hiszen készül a Harmony Next operációs rendszere (a kínaiaktól kapott angol nevén HarmonyOS Galaxy Edition). Sőt, a fejlesztőknek szánt kiadása már elérhető, és az év utolsó hónapjaiban megjelenhet a kiskereskedelemben is.

A hwsw megjegyzi, a HarmonyOS Next egy újgenerációs operációs rendszer, amely külsőre jócskán eltér az AOSP-n alapuló változattól, valamint nem függ a Linux-kernel kiadásoktól sem. Ez azt is jelenti, hogy nem képes futtatni semmilyen androidos alkalmazást. Igaz, egyelőre nem lehet tudni, később lehetővé teszik-e az emulációt.

Elmondták azt is, jelenleg több mint kétszáz NEXT-natív alkalmazást fejlesztenek. Ráadásul azt ígérik, a legnépszerűbb kétszáz kínai app több mint fele el fog készülni az új operációs rendszerre annak a kereskedelmi bevezetéséig.

A Huawei bevallott célja, hogy egy robosztus, masszív okoskészülékes ökoszisztémát építsen ki Kínában kvázi az Apple mintájára. Mindezt úgy, hogy a rendszer ne tartalmazzon olyan komponenseket, melyek felett nincs kontrollja a gyártónak.

Villanyautókat is gyárt a Huawei

Egyébként a Huawei néhány éve lépett partnerségre az akkor még Chongqing Sokon Industrial Group néven ismert autógyártóval. A csoport később Seres Groupra változtatta a nevét. 2021-ben közösen hozták létre az Aito, majd tavaly a Landiant autómárkákat, melyek elsősorban hibrid- és villanyautók gyártására fókuszálnak. Azonban az európai piacra szánt járműveiknek a Seres márkanevet választották.

2023 közepén láttak hozzá az autóik forgalmazásához Európában, legelőször Norvégiában. Az első modelljük az északi országban a Seres 5 volt, egy közepes méretű, 4,7 méteres SUV, ami gyakorlatilag Huawei Aito M5 az európai igényekhez szabott ikertestvére.

A Seres 5 összkerékhajtású változatának indulóárát 599 ezer koronára lőtték be (nagyjából 18,8 millió forint). Ez mintegy 15 százalékkal volt több akkor, mint a hasonló hatótávolságú Tesla Model Y alapára. Azonban a kínai gyártó a Model Y-nál magasabb kategóriába sorolta a modelljét.

Ne hagyd ki!