Sok gyermeknek nemcsak tojás jár az idei húsvéti locsolás után: játékokkal is többen kedveskednek a kicsiknek. A REGIO JÁTÉK közölte, melyek a húsvéti időszak slágertermékei a játékboltjaikban.
Sokan készülnek ajándékokkal az idei húsvétra
A REGIO JÁTÉK adatai szerint a családok online átlagosan 13 ezer forintot, személyesen 9200 forintot költöttek náluk játékokra a húsvéti időszakban. A vállalat arról tájékoztatott, a húsvéti a játékpiac második legforgalmasabb időszaka. Náluk ekkor egy-két hét alatt a teljes éves árbevétel 5-6 százaléka realizálódik.
A cég felmérése alapján a családok egy gyermek ajándékára idén húsvétkor átlagosan kevesebb mint 6500 forintot költenek (57 százalék). Csak a válaszadók 15 százaléka nyilatkozta az, hogy 10 ezer forintnál többet szán a meglepetésekre. Emellett a kutatásukból kiderült, a legtöbb gyermeknek édesség (77 százalék), játék (73 százalék), mesekönyv (46 százalék) és kifestő (33 százalék) bújhat meg a húsvéti nyuszi kosarában.
A vállalat azt is közölte, mely játékkategóriák idén a legkeresettebbek náluk a húsvéti időszakban. Mutatjuk a listájukat!
- szabadtéri játék
- társasjáték, kártya
- sportszer, labda
- legó
- kreatív, fejlesztő
- plüss
- autó, jármű
- játék figura
- bébijáték, kellék
- baba, babakocsi
Az árucikkeik közül különösen fogytak az áruházi vásárláskor a diafilmvetítők, a Rubik-kockák és a Zingo társasjátékok. Online pedig a szappanbuborék-fújó fűnyírók, a Lotti Karottik és az Ugri nyuszik voltak igazán keresett termékek ebben az időszakban.
Pörög a húsvéti turizmus is
Olyanok is akadnak, akik mások helyett inkább magukat ajándékozzák meg, például egy üdüléssel a hosszú hétvégén. Az egy évvel korábbitól 30 százalékkal több szállásfoglalás érkezett külföldről, valamint 7 százalékkal nagyobb számú belföldről a magyarországi szálláshelyekre az idei húsvéti időszakra. Így előző hét elejéig 410 ezer vendégéjszaka-foglalást számot az ünnepnapokra a Magyar Turisztikai Ügynökség, ami 11 százalékkal magasabb érték, mint tavaly ugyanekkor.
Ezen foglalások 38 százaléka érkezett a fővárosba, 62 százaléka pedig vidékre. A budapesti előfoglalások 72 százalékát külföldiek adják, viszont vidéken belföldiektől származik a szálláshelyfoglalások háromnegyede.
Magyarország az egyik legnagyobb forgalomnövekedést tudta felmutatni januárban Európában az előző januárhoz képest. A húsvéti adatok is ezt erősítik, a szálláshelyeken országszerte a tavalyinál is erőteljesebb forgalom várható, és ebben idén már a külföldi vendégekre is fokozott mértékben számíthat az ágazat
- nyilatkozta Horváth Pétert, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója.