Nyersanyagárak, bérköltségek emelkedése a főbb okok.



Tavaly olcsóbb volt a búza

Az étkezési gabona és a nyersanyagárak emelkedése, valamint a bérköltségek növekedése miatt drágulhat a kenyér és péktermék a közeljövőben – mondta az InfoRádiónak a Magyar Pékszövetség elnöke. A búza tavaly ilyenkor nagyjából 30 százalékkal olcsóbb volt, de van olyan minőségi búza, ami ennél még drágább. Emellett nőttek az energiaárak, a logisztikai költségek, és ugyanez a helyzet a munkabérekkel is.

Komoly drágulás lesz

Septe József úgy látja, nem a sütőipar határozza meg, hogy a fogyasztói ár milyen magas lesz, hanem a multinacionális láncok, és az is fontos tényező, hogy minden szereplőnek más költségei vannak, ez az átadási árat befolyásolja. Szerinte az áremelésnek most nagyon komoly mértéket kell képviselnie, mert nagyjából minden befolyásoló tényező is drágul.

Jönnek fel a barna kenyerek

Európai összevetésben a magyar lakosság a középmezőnyben helyezkedik a kenyérfogyasztás terén. Hazánkban átlagosan az egy főre eső mennyiség 37 kilogramm, de például az Észak-Alföldön 53 kilogrammot esznek évente. Egy 2019-ben készült reprezentatív felmérés szerint, a magyarok majdnem fele (48 százalék) fehér kenyeret vásárol. A preferencia sorrendben a második a búzából készült félbarna kenyér, amit a megkérdezettek 39 százaléka tesz rendszeresen a kosarába, míg a dobogó harmadik fokán a teljes kiőrlésű lisztből sütött kenyerek állnak.

The Conversation

Friss

Spar: jó magyar gyümölcs joghurt nem igazán létezik

Hosszú interjút adott a Spar magyarországi vezetője, beszélt többek között a béremelésről, a beszállítókról, arról, hogy mennyi pénz vittek ki tavaly az országból nyereségként, és hogy mennyit fektettek be 30 év alatt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Photo by Josh Appel on Unsplash

Jövőre havi 500 ezerre nőhet az átlagkereset Magyarországon

Jövőre sok egyszeri tétel fogja növelni a háztartások nettó jövedelmét.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Photo by Obi Onyeador on Unsplash

Annyira sok és drága használtautót veszünk, hogy megdőlhet a 2019-es rekord

Pedig a hirdetési árak majdnem 1 millió forinttal emelkedtek egy év alatt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!