Immáron magabiztosan kijelentetjük: a McDonald’s is részese akar lenni a metaverzum-őrületnek.
Történt ugyanis, hogy az amerikai gyorsétteremlánc 10 védjegykérelmet nyújtott be az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalához (USPTO) annak érdekében, hogy a metaverzumban is levédesse egyebek között a McDonald’s és a McCafé márkaneveket.
Ami izgalmasabb, az az, hogy az egyik kérelem virtuális élelmiszer- és italtermékekre, köztük NFT-kre, míg egy másik egy házhoz szállítást is vállaló virtuális online étterem működtetésére irányult.
Az étterem a McDonald's és a McCafé márkanév alatt szórakoztató szolgáltatásokat és eseményeket is védjegyezett, beleértve az "online tényleges és virtuális koncerteket" is.
Mit jelent ez pontosan?
Minden jel arra utal, hogy a Meki virtuális éttermeket akar létrehozni a metaverzum platformokon. A védjegyekből egyértelműen arra lehet következtetni, hogy a cég valós ételkiszállítást fog vállalni a digitális vendéglátóhelyein keresztül. Ezen a véleményen van Josh Gerben védjegyjogász is.
A védjegyek a McDonald’s éttermeket védenék a metaverzumban, ahol virtuális és valódi ételeket is árulhat. Képzeld el, ahogy a metaverzumban lógsz, és megéhezel. Nem kell levenned a fejhallgatódat. Bemész egy McDonald's-ba, és leadsz egy rendelést. Kis idő múlva megérkezik az ajtódhoz.
-írta Twitteren a szakember.
Gerben hozzátette, a PTO minden bizonnyal jóvá fogja hagyni a Meki kérelmeit, a felülvizsgálati folyamat azonban akár kilenc hónapig is eltarthat.
A közelmúltban a Nike, a Microsoft, a Gucci, sőt, még a Crocs is benyújtotta szabadalmi igényeit a hivatalhoz, ami arra utal, hogy a nagyobb piaci szereplők komoly lehetőségeket látnak a metaverzumban.