Az elmúlt két évhez hasonlóan idén is emelhet az árain a Netflix – derült ki a cég friss üzleti beszámolójából. Emellett nagyon úgy tűnik, teljesen megszűnteti a legolcsóbb előfizetését a streaming-szolgáltató.
Idén is drágulhat a Netflix
Újabb áremelésre készül a Netflix a friss üzleti beszámolója szerint. A drágulást a fejlesztéseikkel indokolták.
Ahogyan egyre többet ruházunk be a Netflixbe és fejlesztjük azt, időre-időre megkérjük tagjainkat, hogy fizessenek egy kicsit többet, hogy tükrözzék ezeket a fejlesztéseket. Ez segít a további beruházások lendkerékének beindításában a szolgáltatás további javítsa és növelése érdekében
- idézi a streaming-szolgáltató magyarázatát a PCFórum.
Az is kiderült, hogy miután a Netflix néhány hónapja megszűntette az Basic csomag előfizetésének a lehetőségét azon felhasználóknál, akik korábban nem ebben voltak, hamarosan az arra előfizetőknél is eltöröli az alapcsomagot.
A Basic csomagot néhány hirdetési országban nyugdíjba akarjuk küldeni, Kanadával és az Egyesült Királysággal kezdve a második negyedévben, és onnan folytatjuk a sort
- közölte a vállalat.
Az áremelés annak a fényében nem meglepő, hogy a cég az elmúlt mindkét évben is növelte a díjait. Jelenleg a Netflix 2490 forintos havidíjért kínálja az alapcsomagját Magyarországon. A Standard csomag 3490 forintba, a Premium pedig 4490 forintba kerül havonta.
Véget érhetett a klasszikus tévézés fénykora
Egyébként a magyar háztartások 44 százaléka néz filmeket és sorozatokat a streamingcsatornákon a NMHH egy másik, szeptemberben publikál, reprezentatív felmérése szerint. Ez 4 százalékos emelkedést jelent éves alapon. Hozzáteszik, leginkább a fiatalabbak és a jobb anyagi helyzetben lévők körében népszerűek ezek a csatornák.
Magyarországon a Netflix a piacvezető streaming szolgáltató, hiszen rájuk a háztartások 30 százaléka fizet elő. Őket követi 21 százalékkal az HBO Max, valamint 14 százalékkal a Disney+. Azonban az NMHH nem tér ki a lehetséges átfedésekre.
Rámutattak, nem teljesen igaz, hogy amennyivel többet néz valaki lekérhető filmeket, annyival kevesebbet tévézik, azonban kétségtelenül visszaszorulóban van a klasszikus tévéhasználat Magyarországon. A kutatásuk szerint a háztartások 12 százaléka már egyáltalán nem néz televízióadást.
Emiatt kevésbé lehet meglepő, hogy az elmúlt két évben megindult a televízió-előfizetések lemorzsolódása. Amíg 2021 közepe előtt jellemzően 3,7 millió körül volt a tévé-előfizetések száma, 2023 derekán már 175 ezerrel, azaz nagyjából 5 százalékkal kevesebb előfizetést tartottak nyilván az országban.