Jócskán átrendeződött a világ legkeresettebb okosóramárkáinak a piaci részesedése egy év alatt. Ugyan a dobogósok megtartották a helyüket, a listavezetőt igencsak megközelítette a két üldözője.
Számos helycsere a világ legkeresettebb okosóramárkáinak listáján
Friss elemzés mutatja a világ legnépszerűbb okosóra- és aktivitásmérő csuklópántmárkáinak a top5-ös listáját. Némi meglepetést okozhat, hogy nem volt dobogós helyen a Samsung az év elején. Viszont nagyon nagyot ment a Xiaomi és a Huawei egy év alatt. De mutatjuk a felsorolást!
A világ legkeresetteb okosóra- és aktivitásmérő csuklópántmárkáinak a piaci részesedése 2024 első negyedévében:
- Apple – 18 százalék
- Xiaomi – 15 százalék
- Huawei – 13 százalék
- Samsung – 7 százalék
- Noise – 5 százalék
A Canalys méréséből kiderül, az amerikai Apple eladásai 12 százalékkal csökkentek éves alapon. Mindeközben a Xiaomi 38 százalékos, a másik kínai Huawei pedig 46 százalékos növekedést tudott felmutatni. A dobogóról jócskán lemaradt koreai Samsung 4 százalékkal tudott bővülni. Viszont az indiai Noise 2 százalékkal kevesebb ilyen eszközt értékesített 2024 első három hónapjában, mint 2023 azonos időszakában.
Jól járt, aki luxusórába fektetett az elmúlt években
Egyébként a Knight Frank ingatlan-tanácsadó cég tanulmánya szerint a luxusórák piacán átlagosan évi 9 százalékos hozam keletkezett az elmúlt tíz évben. A különleges órák ára pedig átlag 147 százalékot emelkedett a vizsgált időszakban. Ezzel szemben a veterán autók árszintje „csak” 118 százalékkal, a gyémántoké pedig 13 százalékkal nőtt – derül ki az Economic Times összeállításából.
Bár az évi 9 százalékos hozam jelentős, akár nagy áringadozások is előfordulhatnak az órák piacán a gazdasági változások hatására.
Ha valaki arra gondol, hogy az óra olyan befektetés, amely a tőkepiacihoz hasonló hozamokat generál, teljes tévúton jár. Az órákat egyáltalán nem szerencsés, sőt, az iparág számára is kifejezetten káros a tőzsdei befektetésekhez hasonlítgatni. Mi termékeket állítunk elő, és nem befektetési eszközöket
- idéztük Jean-Frédéric Dufourt, a Rolex vezérigazgatóját néhány hete.
A Business Insider szerint a WatchCharts Overall Market Index 72 százalékot emelkedett 2021 januárja és 2022 márciusa között. Ekkor a kisbefektetők nagyot kaszáltak a kriptovaluta- és mémrészvény-befektetéseiken, majd igyekeztek diverzifikálni a portfóliójukat. Azonban amint a Fed elkezdte emelni a kamatokat 2022-ben, az órák iránti kereslet csökkent. Az árcsúcstól 38 százalékot esett az index, míg az S&P 500. 13 százalékot emelkedett.