Vörös rácsok mögött a Google logója, az oroszok saját piacteret fejlesztenek
Orosz technológiai fejlesztők hivatalosan is megerősítették, hamarosan piacra dobják saját digitális alkalmazás-piacterüket, válaszul a Google Play szankcióira. „Neves” napot választottak az élesítésre.


„Remek” időzítés

Nyakunkon van május kilencedike, a nap, amikor Oroszországban a második világháborúban aratott győzelmet ünneplik. A hagyományokhoz hűen Oroszország idén is felvonulást szervez a Vörös térre, hogy demonstrálja nyers, „hazafias” katonai erejét, így tisztelegve a Szovjetunió hősei előtt.

Az orosz technológiai szektor szereplői nem is választhattak volna jobb napot, hogy bemutassák új alkalmazásukat, a NashStore-t.

Az övéké

A YouTube és a Google Play a nyugati szankciók részeként márciusban minden fizetésalapú szolgáltatását felfüggesztette Oroszországban, ez alól az előfizetések, feliratkozások sem képeznek kivételt.

Sajnálatos, de az oroszok már nem tudják rendeltetésszerűen használni a Google Play-t, nem tudnak applikációkat vásárolni és a fejlesztők is elveszették bevételi forrásukat. Ezért létrehoztunk egy orosz alkalmazásboltot, a NashStore-t

-mondta a projekt mögött álló Digital Platforms igazgatója.

A NashStore, amely nagyjából azt jelenti, hogy „a mi boltunk”, Android operációs rendszeren futó mobileszközöket fog kiszolgálni, és elviekben kompatibilis lesz az orosz Mir bankkártyákkal.

Megragadott lehetőségek

Úgy tűnik, az orosz techcégeket nem kell félteni, villámgyorsan reagálnak a nyugati vállalatok szankcióira. A közelmúltban Oroszország-szerte betiltották az Instagramot. A hírt az orosz tömegtájékoztatási és távközlési hatóság, a Roszkomnadzor jelentette be azt követően, hogy a Facebook és az Insta anyavállalata, a Meta Platforms engedélyezte az ukrán felhasználóknak, hogy olyan üzeneteket posztoljanak, mint például „Halál az orosz megszállókra!”. Nem sokkal ezután Oroszországban hivatalosan „szélsőséges szervezetnek” nyilvánították a Metát.

Nem kellett sokat várni, a betiltás után szinte azonnal bejelentkeztek az orosz techcégek egy alternatív, „oroszbarát” Instagram tervezetével. Az ágazati szereplők valamit már sejthettek, ugyanis az új app fejlesztését, amelynek nevét finoman szólva sem gondolták túl, villámgyorsan lezavarták:

a Roszgramot március 28-án mutatták be Oroszországban.

Az app meglehetősen hasonlít az Instagramra, nagy különbség azonban, hogy a Roszgramba olyan funkciók is kerültek, mint például a közösségi finanszírozás, illetve a fizetős tartalmak.

The Conversation

Ne hagyd ki!