A Bear Robotics szállodatechnológiai startup a legújabb finanszírozási körében 81 millió dollár,t azaz nagyjából 27,3 milliárd forint kockázati tőkét vont be. A befektetők bizalma érthető, az innovatív pincér-robotokat gyártó vállalat már több ezer „felszolgálót” értékesített.
A befektetők között megtalálható a japán SoftBank, a dél-koreai IMM magántőke-társaság, a KT telekommunikációs vállalat, illetve a McDonald’s egykori vezérigazgatója által alapított kockázati tőketársaság, a Cleveland Avenue is. A friss tőkebevonásnak köszönhetően a kaliforniai székhelyű startup már több mint 117 millió dollárnyi kockázati tőkét szedett össze.
Az elmúlt években az élelmiszer-robotikai piac elképesztő fejlődésen ment keresztül, de a Bear Robotics még a figyelemreméltó startupok közül is kiemelkedik.
A cég fő terméke a Servi nevű robotpincér, amely nevéhez hűen képes elvégezni az alapvető felszolgálói feladatokat: bemegy a konyhába, összegyűjti a kész ételeket, italokat, majd a megfelelő asztalhoz kigurulva kiviszi a rendeléseket.
Sikert-sikerre
A Servi sikereihez nagyban hozzájárult a tulajdonos, John Ha üzleti érzéke. A színes befektetői portfóliónak, elsősorban a SoftBanknak köszönhetően a Bear Robotoics az amerikai piac mellett tempósan terjeszkedik Japánban is. Emellett az Egyesült Államokban hosszútávú megállapodásokat kötött a Chili’s, a Compass Group, a Denny’s, a Marriott és a Pepsi vállalatokkal. Az IMM jóvoltából a dél-koreai műveleteket is magasabb szintre emelheti.
Számok tekintetében már több mint 5000 Servi robotot értékesített. A vállalat tájékoztatása szerint a robotok már összesen több mint 28 millió rendelést teljesítettek, és körülbelül 335 ezer mérföldet tettek meg a konyhák és az asztalok között. Az egyesült államokbeli partnerek havonta 999 dollárért vehetik igénybe a Servi szolgáltatásait, ami órabérre levetítve nagyjából 2,75 dollárt jelent.
John Ha nyomatékosította, nem az a célja, hogy helyettesítse a pincéreket, ugyanis a hús-vér felszolgálók nélkül az éttermek elveszítenék varázsukat. Azt szeretné megvalósítani, hogy az éttermek a robotokra bízhassák a monoton feladatokat, hogy az emberek az igazán fontos dolgokra koncentrálhassanak.
A vállalat a befektetést arra akarja fordítani, hogy az amerikai, japán és dél-koreai piac után Európában és Délkelet-Ázsiában is megvesse a lábát.