Szigorít a Starbucks: fogyasztás nélkül nem lehet beülni
Photo by kevs on Unsplash

Szigorít a Starbucks: fogyasztás nélkül nem lehet beülni

A Starbucks közösségi tereiben eddig olyan vendégek is tartózkodhattak, akik nem vásároltak semmit az adott üzletben. Ez most Észak-Amerikában teljesen megváltozik.


A világ legnagyobb kávézólánca bejelentette, hogy visszavonja Észak-Amerikában érvényben lévő szabályait, melyek lehetővé tették, hogy az emberek vásárlás nélkül is használhassák üzleteik szolgáltatásait. Az előző szabályok – melyek hat éve voltak érvényben – engedélyezték, hogy a vendégek a Starbucks kávézóiban időzzenek, illetve használják az internetet és a mosdókat vásárlás nélkül - idézte a BBC cikkét a Világgazdaság.

Komolyan gondolják

A vállalat közölte, hogy az új szabályokat minden üzletben jól látható helyen kifüggesztik, és az alkalmazottakat arra utasítják, hogy szólítsák fel távozásra azokat, akik megsértik a kódexet. Szükség esetén a dolgozók rendőrséget is hívhatnak. A hónap végén bevezetendő további változások között szerepel az is, hogy az üzletekben helyben fogyasztó vendégek egy alkalommal ingyen újratölthetik forró vagy jeges kávéjukat.

Az intézkedés kezdeményezője - egy nagyobb - “Vissza a Starbuckshoz” nevet viselő - csomag részeként a Starbucks nemrég kinevezett vezérigazgatója, Brian Niccol, aki még szeptemberben ígéretet tett arra, hogy újra közösségi kávéházzá varázsolja a láncot.

Ez a baj

Brian Niccol három éven belül a negyedik vezérigazgató a Starbucksnál. Amerikában 2 százalékkal csökkent a bevétel éves alapon annak ellenére, hogy az átlagos rendelés 4 százalékkal került többe - írtuk még tavaly augusztusban.

A probléma egyik forrása a hosszú várakozási idő. A Starbucks app adataiból kitűnik, hogy megnőtt a be nem fejezett rendelések száma, vagyis a fogyasztók sokasága egyszerűen nem nyomott rá a rendelés gombra, amikor meglátta a kiszolgálás becsült idejét. Egy másik felmérés szerint 2022-ben a válaszadók 16 százaléka mondta, hogy nő a várakozási idő, míg 2024-ben viszont már 24,9 százalékuk.

A másik ok az ár. Az elmúlt két évben összesen átlagosan 13 százalékkal nőttek a fogyasztói árak az USA-ban, ami miatt sok korábbi fogyasztó elgondolkodott azon, megéri-e neki 4-5-6 dollárt kifizetni egy kávéért.

A kevésbé árérzékeny vásárlók pedig nem feltétlen a tömeges élményt és tömegterméket keresik. A kávézópiac nagy részét már az USA-ban is kisvállalkozások és kisebb láncok teszik ki, amelyek folyamatosan tudnak újítani, és nagyon gyorsan tudnak reagálni a változó fogyasztói igényekre.

Ne hagyd ki!