Nagyjából egy évvel ezelőtt jelentette meg az első saját márkás okostelefonjait a piacon a Telekom. Az idei széria pedig a tavalyinál is vonzóbb lehet a vásárlóknak, hiszen fejlesztésekkel, valamint kedvezőbb árakkal kerülnek forgalomba az 5G-képes készülékek, melyek listája tablettel is bővül.
Frissítette a saját márkás készülékeinek a listáját a Telekom
A Magyar Telekomnál nagyjából egy éve jelentek meg az anyavállalatának, a Deutsche Telekomnak az első okostelefonjai. Idén pedig újabb eszközökkel bővül a cég saját márkás kínálata. Ráadásul a T Phone-ok mellé tablet is érkezik. A gyakorlatilag frissített telefonmodellek a tavalyi szériához képest fejlesztésekkel és kedvezőbb árszabással kerülnek a forgalomba a hwsw szerint.
A T Phone 5G (2023) és a T Phone PRO 5G (2023) okostelefonoknál a korábbi modellekhez képest megduplázta a tárhelyeket a gyártó. A kisebbik készülék 128 GB, a nagyobb 256 GB háttértárat kapott, változatlanul 4 és 6 GB rendszermemória, valamint a nyolcmagos MediaTek-féle Dimensity 700 rendszerprocesszor mellett.
Újdonságot jelent, hogy az idei T Phone-ok Android 13-mal jönnek ki. Emellett orvosolták az alapmodellek egyik legnagyobb hiányosságát, az NFC-modul hiányát is. A saját márkás okostelefonok egyéb paraméterei gyakorlatilag változatlanok maradtak, így a 6,52"-es és 6,82"-es kijelzőpanelek és a HD+ felbontás is.
Azonban – ahogyan már említettük – kedvezőbb lett a frissített modellek ára, egységesen körülbelül 20 ezer forinttal. A T Phone 5G (2023) listaáron 71940 forintba, a T Phone 5G PRO (2023) pedig 89100 forintba kerül.
A Telekom új, saját márkás, androidos tabletje pedig eSIM-es és szintén 5G-képes lett. A T Tablet 10,3 hüvelykes TFT kijelzőjével, 6 GB rendszermemóriával és 128 GB háttértárral, valamint nyolcmagos MediaTek MT6833 rendszerprocesszorral rendelkezik. Magyarországon 84480 forint a listaára.
Tíz év alatt tizedszer kaszálja el a GVH a Magyar Telekomot
Egyébként arról is írtunk a napokban, hogy a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) mintegy 22 milliós bírságot szabott ki a Magyar Telekomra, amiért tisztességtelenül népszerűsítette ügyfelei körében egyes hűségvállaláshoz kapcsolódó mobilnet-kedvezményeit.
A kampány üzenetei (pl. „50 százalék kedvezményt kapsz mobilneted havidíjából 3 hónapon át, és még 30 GB mobil netet is díjmentesen belföldre 90 napra, ha 1 éves hűséget vállalsz mobil előfizetésedre a Telekom alkalmazásban”) ugyanis azt a benyomást kelthették, hogy a kedvezményeket bármelyik ügyfél igénybe veheti, ha további egy évnyi hűségidőt vállal a meglévő előfizetésére.
Valójában azonban a lezárt díjcsomaggal rendelkező fogyasztók csak a meglévőtől eltérő feltételű, új díjcsomagra történő szerződéskötéssel válhattak jogosulttá a kedvezményekre, így a kampány megtévesztő üzeneteket közvetített feléjük.
A GVH Versenytanácsa a jogsértés mérlegelésekor figyelembe vette, hogy a tisztességtelen reklámkampány nem nyílt formában folyt, hanem egy viszonylag szűk előfizetői kört célzott, belső tájékoztatási csatornákon (pl. sms-ben és push üzenetekben). A nemzeti versenyhatóság tekintettel volt ugyanakkor arra is, hogy a céget 10 év alatt már tizedik alkalommal marasztalja el fogyasztóvédelmi típusú jogsértésekért. A versenyhatóság mindezek figyelembevételével 21,7 millió forintos bírságot rótt ki a Magyar Telekom Nyrt.-re.