Albert Baladi vezérigazgató a CNBC-nek adott interjújában kifejtette, hogy bár nagyszerű eredményekkel zárták a 2021-es évet, a korlátozások feloldásával esetükben nem volt olyan szembetűnő a kereslet fellendülése, mint más ágazatokban. Ez elsősorban arra vezethető vissza, hogy a szórakozóhelyek, vendéglátóhelyek bezárása ellenére nem tapasztaltak komolyabb visszaesést a forgalomban. Az emberek ugyanis otthon ittak.
A vállalat globális forgalma 11 százalékkal haladta meg a 2020-as eredményeket, ehhez mérten 2019-hez viszonyítva is két számegyű volt a növekedés. Összehasonlításképp a rivális Diageo 20 százalékos organikus értékesítési növekedésről számolt be a 2022-es pénzügyi év első felében az egy évvel korábbi időszakhoz képest.
A Beam Suntory sikerének titka egyszerű: a prémium termékekre helyezte a hangsúlyt. Ahogy Albert Baladi is mondta, a tehetősebb vásárlók kevésbé érzékenyek az árváltozásokra, így eredményesebben tudták korrigálni az infláció hatását a drágább termékekkel.
Néhány példát említve:
- A Knob Creek bourbon ismét bevezette a kilenc éves kormegjelölést palackjain, frissítette a címkéi dizájnját, és megkezdte 12 és 15 éves whisky-k értékesítését. Egy üveg Knob Creek a pandémia előtt 25 és 50 dollár között mozgott, manapság viszont már akár 200 dollárt is elkérhetnek egy palackért.
- A cég csúcskategóriás stratégiájának egyik sikertörténete a Bowmore Scotch whisky, melynek eladásai 50 százalékos növekedést mutattak tavaly.
- Presztízsének növelése érdekében a márka több alkalommal is együttműködött az Aston Martin luxusautó-gyártóval, ennek a társulásnak köszönhető, hogy 2020-ban piacra került a világ egyik legritkább single malt whiskyje.
- A ritka whisky-k iránti érdeklődést remekül példázza a 2020-as Distillers One of One jótékonysági aukció, mely során üveg Bowmore rekordáron, 532 340 dollárért kelt el.
Nem is olyan fényes a helyzet?
A vállalat azt is közölte, hogy a nagykereskedőktől a kiskereskedők felé irányuló eladások, amelyek a valós idejű fogyasztói keresletet jelzik, két számjegyű növekedést mutattak az év során.
Fontos megjegyezni, még egy olyan nagy cég, mint a Beam Suntory sem tudta teljesen elkerüli az iparágat sújtó problémák következményeit.
Japánban nőttek az eladások, de a kormányzati korlátozások csúnyán megnyirbálták az értékesítési számokat. Emellett az üvegellátás is akadályokba ütközött, ami lassította a Jim Beam készletek elérhetőségét. Mindezek mellett az infláció miatt kevesebb nyereséget könyvelhetett el a vállalat. Baladi elmondta, hogy egyes márkáik 2021-ben kétszer is megemelték áraikat a magasabb költségek ellensúlyozása érdekében.
A vezérigazgató továbbá figyelmeztetett, idén további drágulásra lehet számítani. A januári fogyasztói árindex 7,5 százalékos emelkedést mutatott az előző év azonos időszakához képest, meghaladva a cég inflációs előrejelzését.
Mivel a Beam Suntory egy magánvállalat, ezért a pontos pénzügyi adatok nem ismertek, éves bevétele 4,3 milliárd dollár körül mozog a legutóbbi adatok alapján.