Pedig a Zoom a sikerét pontosan a távmunkának köszönheti
Fotó: Shutterstock

Zoom-vezér: Nem segíti az innovációt a távmunka

Élesen bírálja a Zoom techóriás vezetője a távmunkát egy kiszivárgott hangfelvétel. Úgy látja, csökkenti a bizalmat és nincs az innováció segítségére sem. A cégvezető kijelentései azért is megdöbbentők lehetnek, mert a távmunka elterjedése jócskán hozzájárult a Zoom sikeréhez.


A távmunkát bírálta a Zoom-vezért

A távmunkából profitáló Zoomnál is elrendelte a cégvezető, be kell járniuk az alkalmazottaknak legalább két napot dolgoznia hetente - hacsak nem laknak túl messze a cég legközelebbi irodájától – írja a Gizmodo.

Ezt néhány napja közölte Eric Yuan vezérigazgató a dolgozókkal. A döntést a vállalatvezető egy kiszivárgott hanganyag alapján azzal indokolta, hogy a „zoomik” (így emlegetik a cég alkalmazottait) nem igazán folytatnak innovatív beszélgetéseket és vitákat távmunkában a home office-ban a cég saját platformján. Ott jellemzően nagyon kedvesek egymással.

Az elmúlt néhány évben annyi új zoomit vettünk fel, hogy nagyon nehéz bizalmat építeni. (…) Nem tudnak nagyszerű beszélgetéseket folytatni, nem tudnak jól vitatkozni egymással, mert mindenki nagyon barátságos, amikor csatlakozik egy Zoom-híváshoz

- idézi Eric Yuan magyarázatát a HVG.

Összement a világjárvány sikercége

A Zoom-ot 2011-ben alapították, 2017-ben pedig már egymilliárd dollár fölé értékelték. A startup 2019 áprilisában lépett a tőzsdére, nagyjából egy évvel azelőtt, hogy a fél világ karanténba kényszerült, és hirtelen óriási szükség lett olyan platformokra, amelyek segítik a kapcsolattartást például a családdal, a barátokkal, a munkahellyel, vagy éppen meg lehet tartani velük az iskolai órákat.

A Zoom felfutását jól mutatja, hogy amíg 2019 decemberében 10 millióan használták, 2020 áprilisában már 300 millióan. A cég árbevétele 326 százalékkal, 2,6 milliárd dollárra nőtt, a nyeresége pedig 22 millióról 672 millióra ugrott ekkoriban egyetlen év alatt.

A befektetőinek az üzleti modellje is vonzó volt a Google-től vagy a Microsoft-tól való függetlensége mellett. Az egyszerű felhasználók ingyen használhatták az appot, a céges csomagokkal viszont nagyot kaszáltak.

A Zoom 2020 októberében érte el a csúcsát, amikor a februári 89 dolláros részvényárfolyamához képest 559 dolláron jegyezték. Külön érdekessége ennek az időszaknak, hogy mellette a hasonló nevű vállalkozások részvényei is jelentősen drágultak. Onnantól folyamatos értékcsökkenés jellemezte a Zoom részvényeit. 2020 decemberében 337 dolláron, 2021 utolsó hónapjában 184-en volt az árfolyam, napjainkban pedig 65-70 dollár között mozog.

Ne hagyd ki!