Az éves általános országos területi jegyért 114 ezer forintot kell fizetni, ami 6000 forintos emelkedés. A sportcélú országos jegy 44 ezer forintba kerül.
A Magyar Országos Horgász Szövetség (Mohosz) honlapján hozta nyilvánosságra a 2025-ös éves általános országos területi jegyek, illetve a dunai és tiszai területi jegyek árait.
Íme a jegyárak
Az áremelkedésekről elmondható, hogy 3,4 és 5,7 százalék között mozognak. Míg 2024-ben az éves általános országos területi jegy 108 ezer forint volt, 2025-ben már 114 ezret kell érte fizetni. A kedvezményezettek 83 ezerért juthatnak hozzá.
Az éves sportcélú országos területi jegy 44 ezerbe, a kedvezményezettnek 25 ezerbe kerül, szemben a korábbi 42 és 24 ezer forinttal.
Az éves általános dunai jegy 70-ről 74 ezerre emelkedik, a kedvezményezettnek 56 ezer lesz.
Az éves általános tiszai jegy 75-ről 78 ezerre drágul, a kedvezményezettnek 60 ezret kell fizetniük.
Az állami horgászjegy ára 5 ezerről 6,6 ezerre, az Egységes Szövetségi Hozzájárulás (ESZH) pedig 5,5 ezerről 6 ezerre módosul.
A gyermek országos jegy ára változatlan marad, továbbra is 3 ezer forint - idézi az összegeket a Pecaverzum szakportál.
Kiszorítják-e a vitorlások a horgászokat a Balatonról?
Július végén írtunk arról, hogy Balatonudvari csónakkikötője mintegy 100 millió forint ráfordítással újult meg. Az esemény rávilágított egy akut problémára, a horgász csónakosok kiszorulására a Balatonról és a vitorlástulajdonosok térnyeréséről.
A Balatoni Halgazdálkodási Nonprofit Zrt. azt közölte, becslésük szerint közel 5000 darab csónak lehet a Balatonon, amelyekkel rendszeresen vagy alkalomszerűen horgásznak. Általánosságban elmondható, hogy az engedélyes csónakkikötőhelyek többszörösére lenne igény, emiatt égetően fontosak a Balatonudvarihoz hasonló beruházások.
Kővári Tibor, a Balatoni Horgászegyesületek Szövetségének (BHSZ) elnökhelyettese arról beszélt, hogy a horgászturizmushoz hozzátartozik a Balatonhoz való hozzáférés is, aminek lehetősége nagyon beszűkült, mert a partokat lezárták, a rendszerváltás után a vállalati, szakszervezeti, állami területek magánkézbe kerültek, a horgászokat pedig előbb-utóbb mindenhonnan kiszorították, mivel a vitorlás sokkal nagyobb hasznot hoz, mint egy csónakkikötő.