Egy szőke hajú, világos pulóveres lány az Airbnb-t akarja telepíteni tabletjére, miután hallotta, pandémia előtti szinten van az utazási kedv
Fotó: Shutterstock

Jó hír az Airbnb-től: pandémia előtti szinten az utazási kedv

Globálisan a városokban lefoglalt éjszakák száma a tavalyi év utolsó három hónapjában majdnem megegyezett a 2019-es szinttel – olvasható a szálláshelyek online piacterét üzemeltető Airbnb honlapján.


Jó jelek

Az Airbnb a tavalyi év utolsó pénzügyi negyedévében rekordnak számító, 55 millió dolláros, azaz nagyjából 17,3 milliárd forintos profitról számolt be. Ez nagyrészt annak köszönhető, hogy az emberek visszatértek a városokba.

A járvány idején a tömegektől mentes, vidéki területek sokkal népszerűbbnek bizonyultak, a városi foglalások száma azonban rohamos növekedésnek indult a közelmúltban, a január 1-jéig tartó három hónapban a lefoglalt éjszakák 49%-át tették ki.

Bár a legnépszerűbb városok látogatottsága még nem állt vissza teljesen a 2019-es szintre, az adatok egyértelműen a visszatérés jeleit mutatják

-áll a közleményben.

A San Franciscó-i székhelyű amerikai vállalat számításai szerint 2022 első három hónapjában a lefoglalt éjszakák száma két év után először meg fogja haladni a pandémia előtti szintet.

Igazodik a piac

Az Airbnb tájékoztatása szerint a távmunka terjedése komoly hatással van az üzletére. Ez abban nyilvánul meg, hogy a hosszú időre szóló foglalások száma robbanásszerű növekedést mutatott az elmúlt hónapokban.

2021 utolsó három hónapjában a lefoglalt éjszakák csaknem negyede négy hétre vagy hosszabb időre szólt.

Két évvel a járvány megjelenése után nyilvánvalóvá vált, hogy a kereskedelmi repülés megjelenése óta a legnagyobb utazási változáson megyünk keresztül. A távmunkának köszönhetően az embereknek már nincsenek az irodákhoz kötve, ennek eredményeképp szétszéledtek

-olvasható a társaság részvényeseknek írt levelében.

Továbbra is népszerűbbek a belföldi és rövidebb távú, mint a nemzetközi utazások, de a vállalat szerint egyre több jel utal arra, hogy a vírus már nem tartja vissza az utazókat. Ezt jelzi az is, hogy az Omikron-hullám alatt jóval kevesebb foglalást mondtak vissza az oldalon, mint a korábbi hullámok esetében. Az idei nyári szezonra szóló foglalások száma január végén 25%-kal meghaladta a 2019-es szintet.

A cég 1,5 milliárd dolláros bevétellel zárta a tavalyi utolsó negyedévet, ami 75 százalékos növekedést jelent a megelőző év azonos időszakához képest. 2021-ben összesen hatmilliárd dollár bevételt könyvelhetett el.

Az Airbnb az idei első negyedévben 1,4-1,48 milliárd dolláros bevételre számít.

Ne hagyd ki!