e-mail
Fotó: Shutterstock

6 tipp, hogy a lehető legtöbb hírlevél feliratkozónk legyen

Világszerte több mint 4,3 milliárd embernek van e-mail címe. A vállalkozások számára az e-mail megkerülhetetlen csatornának számít, de nem csak a mindennapi munkafolyamatok miatt: az egyik legjövedelmezőbb marketingcsatornáról van szó, ezért érdemes jól és tudatosan elkészíteni a hírleveleket. Azonban sok buktató van ebben, ezért mutatunk pár egyszerű tippet, hogy aktív és jelentős feliratkozótáborunk legyen.


Előfizetési linkek 

Ahogy minden e-mail-sablonban szerepel egy leiratkozás gomb, úgy egy olyan linknek is ott kell lennie, amelyre kattintva az olvasók feliratkozhatnak. A hírlevelek elsősorban olyanoknak mennek ki, akik már feliratkoztak, de ők már dönthetnek úgy, hogy valamelyik tartalmat továbbítják. Érdemes tehát megkönnyíteni a dolgukat, hogy bárki könnyedén feliratkozhasson. Ahhoz, hogy növeljük az adatbázisunkat, a lehető legtöbb helyen szerepeljen a feliratkozási linkünk!

Egyszerűség 

Dicséretes, ha rengeteg munka van a hírlevelek sablonjában, de a marketingesek néha túlzásba esnek, ami általában a túlzsúfolt sablonokban mutatkozik meg. A sok elemmel és színnel ellátott, zsúfolt sablon elriaszthatja az embereket az olvasástól, és a linkekre se fognak rákattintani.

Lehet egyedi sablonunk, de érdemes meggyőződni róla, hogy egységes, letisztult és könnyen követhető stílusa legyen.

Linkeljük a képeket is! 

Fontoljuk meg, hogy minden egyes képhez,linkeket is hozzáadunk.A fotók kiemelkednek az szövegből, amiért a kattintások is jelentősen növekedhetnek. A kattintható képek jobb felhasználói élményt nyújtanak és elősegítik az egészséges elköteleződést.

Szegmentáljunk!

Vajon releváns-e egy adott e-mail a teljes közönségünk számára?

Érdemes feltenni a kérdést: az Entreprenur cikke szerint a szegmentálás 14,31%-kal növelheti a megnyitási arányt Sőt: átlagosan a kattintások 100,95%-kal magasabbak a szegmentált kampányok esetében, így érdemes az embereket olyan tartalommal keresni, amely csak nekik készült.

Használjunk különböző kritériumokat, mint például a nem, a hely, a vásárlási előzmények és a szokások, hogy jobb és személyesebb e-mailekkel örvendeztessük meg a feliratkozókat. De ha további lendületet akarunk adni az elkötelezettségeknek, szegmentáljunk aktivitás alapján is: a megfelelő mérőeszközökkel könnyen kideríthetjük, hogy kik a legaktívabbak a postaládájuk ellenőrzésében.

Ösztönözzük a válaszadást!

Ez könnyen kivitelezhető, és több szempontból is előnyös. Ha arra bátorítjuk az embereket, hogy válaszoljanak a levelekre, azzal azt mutatjuk, hogy érdekel, amit az olvasók gondolnak.

Ez olyan beszélgetéseket indíthat el, amelyekből többet megtudhatunk a feliratkozókról, így folyamatosan javíthatjuk a tartalmakat a számukra. Ráadásul a válaszok támogatják az e-mail kézbesíthetőségét, ami azt jelenti, hogy több e-mail kerül a postaládába a spamek helyett.

A tartalom mindenek előtt

A legfőbb kérdés, hogy hogyan lehet minden egyes kiküldött e-mail hasznos a célközönsége számára? A Pareto-elv, más néven a 80/20 szabály segíthet: ahhoz, hogy az elkötelezettséget magas szinten tartsuk:

a hírlevelek 80 százalékát töltsük meg tanulságos, releváns tartalmakkal, és csak 20 százaléka legyen önreklám. Idővel az érdeklődők hasznos információként kezelik majd a leveleket, ami miatt továbbra is belekattintanak majd.

Ha a a különböző promóciókat sikeresebbé tennénk, koncentráljunk a termék helyett annak előnyeire. Valószínűleg megnőnek majd a kattintások.

The Conversation

Ne hagyd ki!