Fekete bábu áll a piros bábuk előtt, a vezető és követői
Fotó: Markus Spiske / unsplash

Ez a jó vezetők 4 ismérve egy milliárdos szerint

Mi a hasonlóság a sikeres vezérigazgatók, vállalkozók és paradigmaváltók között? Olvass tovább, és megtudod!


David Rubenstein, a Carlyle Group társalapítója a Mitől leszel jó vezető? című könyvében sikeres vezetőkkel készített interjúkat, Indra Nooyitól kezdve Jeff Bezosig, akik válaszaikkal nagyszerű betekintést nyújtanak világukba.

A könyv bevezetője − és az Inc. cikke − alapján összegyűjtöttük azokat a tulajdonságokat és szokásokat, amik mindannyiukban közösek. Szinte mindenki, aki sokat ért el, fókuszál, kudarcot vall, kitart és meggyőz, nem is egyszer pályája során.

​1. Fókuszálj!

Fókuszáld az energiádat egy készség vagy téma valódi elsajátítására. Ha már megalapoztad a hitelességedet és a szakértelmedet az adott területen, szélesítheted a fókuszod, bővítheted a készségeidet.

Amikor például a PepsiCo korábbi vezérigazgatója, Indra Nooyi felfelé küzdötte magát a vállalatnál, a bonyolult ötletek egyszerűsítésére és azok hatékony kommunikációjára specializálódott. Így amikor a felsővezetőknek szükségük volt valakire, aki több ezer oldalnyi versenyelemzést átnéz, majd összefoglalja őket számukra, egyből Nooyihoz fordultak.

​2. Vallj kudarcot!

Minden vezető elbukott már valamiben. A kulcs az, hogy tanulunk-e a tapasztalatokból

− írja Rubenstein.

A sikeres vezetők, különösen a vállalkozók, a kudarcot becsületbeli jelvényként viselik. Hibákat követnek el, vállalják azokat, tanulnak belőlük, majd radikális fejlesztéseket hajtanak végre. Ha félsz a kudarctól, soha nem fogsz próbálkozni.

​3. Tarts ki!

f\u00e9rfi magyar\u00e1z koll\u00e9g\u00e1inak egy feh\u00e9r t\u00e1bla mellett

Fotó: Austin Distel / unsplash

A paradigmaváltó vállalkozó az, aki valami újat és mást csinál. Az ilyen személy mindig ellenállásba fog ütközni azok részéről, akiknek kényelmes a status quo. Tarts ki, amikor mások nemet mondanak, vagy harcolnak a változás ellen.

Jó példa, hogy a világjárvány elején a távmunkával kapcsolatban sokan gondolták úgy, hogy nem lesz hatékony, mert a status quo megkövetelte, hogy mindenki megjelenjen az irodában. Hónapokba telt, mire a szervezetek felismerték, hogy a munka nagy részét otthonról is el lehet végezni.

​4. Légy meggyőző!

Lehetetlen vezetni, ha senki sem követ

− írja Rubenstein. A követők megnyeréséhez pedig az írás, a beszéd és a kommunikáció eszközeivel való meggyőzésre van szükség. A jó hír az, hogy ezeket a készségeket fejleszteni lehet.

Ne hagyd ki!