Mi a hasonlóság a sikeres vezérigazgatók, vállalkozók és paradigmaváltók között? Olvass tovább, és megtudod!
David Rubenstein, a Carlyle Group társalapítója a Mitől leszel jó vezető? című könyvében sikeres vezetőkkel készített interjúkat, Indra Nooyitól kezdve Jeff Bezosig, akik válaszaikkal nagyszerű betekintést nyújtanak világukba.
A könyv bevezetője − és az Inc. cikke − alapján összegyűjtöttük azokat a tulajdonságokat és szokásokat, amik mindannyiukban közösek. Szinte mindenki, aki sokat ért el, fókuszál, kudarcot vall, kitart és meggyőz, nem is egyszer pályája során.
1. Fókuszálj!
Fókuszáld az energiádat egy készség vagy téma valódi elsajátítására. Ha már megalapoztad a hitelességedet és a szakértelmedet az adott területen, szélesítheted a fókuszod, bővítheted a készségeidet.
Amikor például a PepsiCo korábbi vezérigazgatója, Indra Nooyi felfelé küzdötte magát a vállalatnál, a bonyolult ötletek egyszerűsítésére és azok hatékony kommunikációjára specializálódott. Így amikor a felsővezetőknek szükségük volt valakire, aki több ezer oldalnyi versenyelemzést átnéz, majd összefoglalja őket számukra, egyből Nooyihoz fordultak.
2. Vallj kudarcot!
Minden vezető elbukott már valamiben. A kulcs az, hogy tanulunk-e a tapasztalatokból
− írja Rubenstein.
A sikeres vezetők, különösen a vállalkozók, a kudarcot becsületbeli jelvényként viselik. Hibákat követnek el, vállalják azokat, tanulnak belőlük, majd radikális fejlesztéseket hajtanak végre. Ha félsz a kudarctól, soha nem fogsz próbálkozni.
3. Tarts ki!
Fotó: Austin Distel / unsplash
A paradigmaváltó vállalkozó az, aki valami újat és mást csinál. Az ilyen személy mindig ellenállásba fog ütközni azok részéről, akiknek kényelmes a status quo. Tarts ki, amikor mások nemet mondanak, vagy harcolnak a változás ellen.
Jó példa, hogy a világjárvány elején a távmunkával kapcsolatban sokan gondolták úgy, hogy nem lesz hatékony, mert a status quo megkövetelte, hogy mindenki megjelenjen az irodában. Hónapokba telt, mire a szervezetek felismerték, hogy a munka nagy részét otthonról is el lehet végezni.
4. Légy meggyőző!
Lehetetlen vezetni, ha senki sem követ
− írja Rubenstein. A követők megnyeréséhez pedig az írás, a beszéd és a kommunikáció eszközeivel való meggyőzésre van szükség. A jó hír az, hogy ezeket a készségeket fejleszteni lehet.