Ágyban néznek Netflixet laptopon
Fotó: Shutterstock

A Netflix küszködik a jelszómegosztás visszaszorításával

A Netflix három dél-amerikai országban már megpróbálkozott a jelszómegosztások visszaszorításával, de a kísérlet nem sikerült túl jól.


A streamingszolgáltató áprilisban jelentette be, hogy több mint tíz év alatt először veszített előfizetőket. Ezután úgy döntött: eljött az ideje, hogy a jelszómegosztások eddigi ingyenes gyakorlatát megváltoztassa.

Háztartás vagy család

Márciusban Costa Ricán, Chilében és Peruban kezdtek tesztelni egy sémát arra, hogyan lehetne megelőzni, hogy az előfizetők jelszavát az adott háztartáson kívül is használják.

A próba lényege, hogy a már létező előfizetők számára plusz díjat számolnának fel a megosztott belépőkódokért. A Netflix az Insidernek elárulta, hogy az extra költség átszámítva 2-3 dolláros összegnek felel meg.

A Rest of World című lapnak perui Netflix-előfizetők arról számoltak be, hogy az újításról szóló kommunikáció számukra zavaros volt, és egyelőre nem is kötelezték őket pluszfizetésre a jeleszómegosztások kapcsán. A legnagyobb fejtörést az okozta, ahogyan a Netflix a háztartás fogalmát meghatározta.

A Netflix szerint jól haladnak

A cég képviselője elmondta: tisztában vannak azzal, hogy néhány előfizető úgy gondolta, a háztartásba a közvetlen családtagjai is beletartoznak. A szolgáltató azonban fizikai lakóhelyként definiálja a háztartást, vagyis egy adott lakcímen élők összességét érti alatta.

Bár csak 18 hónapja kezdtünk azon dolgozni, hogyan lehetne rendezni a jelszómegosztás problémáját, azt már öt éve világosan állítjuk, hogy egy Netflix-előfizetés használatára azok jogosultak, akik együtt élnek egy háztartásban

– mondta a cég szóvivője.

A Netflix állítólag ellenállásba ütközött a három ország fogyasztóvédelmi hatóságánál is. Peruban azt tanácsolták, hogy a cég az előfizetőkkel tisztázza a háztartás fogalmát. Arra is figyelmeztettek, hogy a jelszómegosztások utáni pluszpénz szedése a fogyasztók önkényes megkülönböztetését is jelentheti.

A Netflix szóvivője azt mondta, hogy további erőfeszítéseket tesznek, hogy a felhasználók számára tisztázzák a háztartás fogalmát. Hozzátette, hogy a cég elégedett az ügyben eddig elért eredményekkel.

Ne hagyd ki!