A PayPal az Anti-Defamation League (ADL) nonprofit szervezettel karöltve próbálja feltérképezni és megakadályozni, hogy szélsőséges csoportok, ügyfelek gyűlöletkampányaik finanszírozására használják a fizetési rendszerét.
Az elmúlt években a PayPal kifinomult rendszert alakított ki az illegális tevékenységek megelőzésére és a rendszerhibák kiküszöbölésére. A vállalat 2020-ban kriminológusok és tudósok segítségével kutatta az illegális fegyverkereskedelemben használt fizetési módszereket. Továbbá partneri viszonyt ápolt a Polaris nonprofit szervezettel az illegális emberkereskedelem megakadályozásának érdekében. Emellett évek óta küzd olyan cégek ellen, amelyek a PayPal rendszerein keresztül támogatnak szélsőséges megmozdulásokat. A vállalat vezetősége ebbe az irányba tesz újabb lépést az ADL segítségével.
Nincs kegyelem
A PayPal és az ADL kollaborációja olyan pénzügyi tranzakciókra összpontosít, amelyek
- fehér felsőbbrendűségi,
- kormányellenes,
- antiszemita,
- iszlamofób,
- rasszista,
- bevándorlóellenes,
- fekete ellenes,
- spanyolellenes
- és ázsiai ellenes
megmozdulásokhoz köthetők. A cél az említett pénzáramlások feltárása és megzavarása.
A kezdeményezés során összegyűjtött információkat megosztják a pénzügyi ágazat más vállalataival, a bűnüldöző szervekkel és az állami döntéshozókkal is.
A PayPal és az ADL más polgárjogi szervezeteket is bevon új kezdeményezésbe, egyebek között a League of United Latin American Citizens egyesületet is.
Aaron Karczmer, a PayPal kockázatkezelési igazgatója abban bízik, hogy az akciójukkal egy kicsit jobbá tehetik a világot.
Egyedülálló lehetőségünk nyílt arra, hogy jobban megértsük, hogyan terjed a gyűlölet, és olyan kulcsfontosságú információkkal szolgálhatunk a pénzügyi iszektornak, a bűnüldöző szerveknek és a közösség tagjainak, amellyel fékezhetjük a szélsőséges mozgalmak térnyerését
-mondta Jonathan Greenblatt, az ADL vezérigazgatója.
Jól megy a PayPal-nak
A PayPal a járvány nagy nyertesei közé tartozik. Az emberek biztonsági okokból olyan ritkán mozdultak ki otthonról, amennyire csak lehetett. A hagyományos bolti köröket felváltották az online vásárlások, a postára járást pedig a digitális csekkbefizetés. A tranzakciók megvalósításához pedig a PayPal rendszere sokak számára megfelelő megoldásnak bizonyult, így egyre többen használták a cég szolgáltatásait.
Az idei első negyedéves pénzügyi jelentés szerint összesen 285 milliárd dollárnyi tranzakció futott át a PayPal rendszerein. A tavalyi első negyedévhez képest ez 50 százalékos növekedést jelent. Ráadásul 3 hónap alatt 14,5 millió új felhasználó regisztrált a platformra.
Például a PayPal Venmo nevezetű applikációján keresztül, amely lehetővé teszi az USA lakosainak, hogy pénzt küldjenek egymásnak, 51 milliárd dollár folyt át, ami 63 százalékos növekedést jelentett.
Az első negyedévben 6 milliárd dolláros összbevételre tettek szert, ami 1,22 dolláros részvényenkénti osztalékot eredményezett. A tavalyihoz képest ez 31 százalékos növekedést jelent.