A PayPal bekeményített: mindenkit felnyom, aki gyanúsan viselkedik

A PayPal az Anti-Defamation League (ADL) nonprofit szervezettel karöltve próbálja feltérképezni és megakadályozni, hogy szélsőséges csoportok, ügyfelek gyűlöletkampányaik finanszírozására használják a fizetési rendszerét.



Az elmúlt években a PayPal kifinomult rendszert alakított ki az illegális tevékenységek megelőzésére és a rendszerhibák kiküszöbölésére. A vállalat 2020-ban kriminológusok és tudósok segítségével kutatta az illegális fegyverkereskedelemben használt fizetési módszereket. Továbbá partneri viszonyt ápolt a Polaris nonprofit szervezettel az illegális emberkereskedelem megakadályozásának érdekében. Emellett évek óta küzd olyan cégek ellen, amelyek a PayPal rendszerein keresztül támogatnak szélsőséges megmozdulásokat. A vállalat vezetősége ebbe az irányba tesz újabb lépést az ADL segítségével.

Nincs kegyelem

A PayPal és az ADL kollaborációja olyan pénzügyi tranzakciókra összpontosít, amelyek

  • fehér felsőbbrendűségi,
  • kormányellenes,
  • antiszemita,
  • iszlamofób,
  • rasszista,
  • bevándorlóellenes,
  • fekete ellenes,
  • spanyolellenes
  • és ázsiai ellenes

megmozdulásokhoz köthetők. A cél az említett pénzáramlások feltárása és megzavarása.


A kezdeményezés során összegyűjtött információkat megosztják a pénzügyi ágazat más vállalataival, a bűnüldöző szervekkel és az állami döntéshozókkal is.

A PayPal és az ADL más polgárjogi szervezeteket is bevon új kezdeményezésbe, egyebek között a League of United Latin American Citizens egyesületet is.

Aaron Karczmer, a PayPal kockázatkezelési igazgatója abban bízik, hogy az akciójukkal egy kicsit jobbá tehetik a világot.

Egyedülálló lehetőségünk nyílt arra, hogy jobban megértsük, hogyan terjed a gyűlölet, és olyan kulcsfontosságú információkkal szolgálhatunk a pénzügyi iszektornak, a bűnüldöző szerveknek és a közösség tagjainak, amellyel fékezhetjük a szélsőséges mozgalmak térnyerését

-mondta Jonathan Greenblatt, az ADL vezérigazgatója.

Jól megy a PayPal-nak

A PayPal a járvány nagy nyertesei közé tartozik. Az emberek biztonsági okokból olyan ritkán mozdultak ki otthonról, amennyire csak lehetett. A hagyományos bolti köröket felváltották az online vásárlások, a postára járást pedig a digitális csekkbefizetés. A tranzakciók megvalósításához pedig a PayPal rendszere sokak számára megfelelő megoldásnak bizonyult, így egyre többen használták a cég szolgáltatásait.

Az idei első negyedéves pénzügyi jelentés szerint összesen 285 milliárd dollárnyi tranzakció futott át a PayPal rendszerein. A tavalyi első negyedévhez képest ez 50 százalékos növekedést jelent. Ráadásul 3 hónap alatt 14,5 millió új felhasználó regisztrált a platformra.

Például a PayPal Venmo nevezetű applikációján keresztül, amely lehetővé teszi az USA lakosainak, hogy pénzt küldjenek egymásnak, 51 milliárd dollár folyt át, ami 63 százalékos növekedést jelentett.

Az első negyedévben 6 milliárd dolláros összbevételre tettek szert, ami 1,22 dolláros részvényenkénti osztalékot eredményezett. A tavalyihoz képest ez 31 százalékos növekedést jelent.

The Conversation

Ne hagyd ki!