Több cég, köztük a Volkswagen is takarékra állította sanghaji üzemét, miután a kínai nagyvárost részben lezárták a koronavírus fertőzések újabb felfutása miatt.
A német autógyártó ellátási nehézségek miatt részben szüntette be gyártási tevékenységét Sanghajban. Szakértők attól tartanak, hogy a Kína legnagyobb ipari városát elérő gazdasági visszaesés a világ második legjelentősebb gazdaságának növekedését is negatívan befolyásolja majd.
50 alatti BMI
A héten nyilvánosságra hozott hivatalos adatokból kiderül, hogy a kínai termelői és szolgáltató szektor márciusban a vártnál nagyobb ütemben lassult.
A kínai Nemzeti Statisztikai Hivatal adatai szerint a Beszerzési Menedzser Index (BMI) a februári 50,2-ről márciusra 49,5-re csökkent. Az 50 alatti érték a 100 pontos skálán szűkülést jelent, míg az 50 feletti növekedést. A gazdasági állapot egyik jelzőértéke,
a BMI tehát egyik hónapról a másikra növekedésből csökkenésre váltott.
Az akadozás nem újdonság
A Volkswagen márciusban egyszer már bezárta sanghaji gyárát a koronavírus gyors terjedése miatt, de akkor 48 óra elteltével újra tudták indítani a termelést. A cég szóvivője akkor a kényszerű lezárás után úgy vélekedett:
a lemaradás, amit a bezárás miatt elszenvedtünk, még behozható, például plusz műszakok beiktatásával, amint enyhül a helyzet.
Az újbóli lezárás előtt a német autógyártó nem jelezte, hogy az várhatóan meddig marad érvényben.
A Volkswagen Csangcsunban, Kína északkeleti részén lévő gyára már hetek óta zárva van.
A kínai hatóságok a pandémia kitörése óta vonakodtak attól, hogy ilyen mértékű korlátozást vezessenek be a majdnem 25 milliós Sanghajban, tartva a gazdaság destabilizálódásától.