Színes zöldségpult egy szupermarketben

Bár a legtöbb ember számára mostanában az olcsóság a legfontosabb, a vásárlóknak más elvárásaik is vannak az inflációs időszakban a cégekkel szemben.


A brit Ügyfélszolgálati Intézet (Institute of Customer Service) tízezer ember megkérdezésével készített felmérést, amelyből kiderült: tízből hat vásárló számára döntő az alacsony ár. A cégeknek azonban a pénzért cserébe értéket kell ajánlaniuk, és választási lehetőségeket is kínálniuk kell.A megkérdezettek harmada továbbra is hajlandó többet fizetni a minőség garantálásáért.

Ha olcsó, az kevés

Az intézet vezetője, Jo Causon azt mondta: az emberek nem akarnak olyan termékeket és szolgáltatásokat, amelyek csupán olcsók. A cégeknek ezért rugalmasnak és átláthatónak kell lenniük azzal kapcsolatban, hogy pontosan mit kínálnak a vásárlóknak. Ez azt jelenti, hogy az emberek nyílt kommunikációt várnak egyes termékekről, vagy azok esetleges hiányáról.

A cégeknek meg kell érteniük az ügyfelekre nehezedő pénzügyi nyomást, és érdemes sokféle fizetési lehetőséget felajánlaniuk számukra. Jó, ha a vevők kapnak tanácsokat arra nézve is, hogyan tudják a legtöbbet kihozni egy termékből, vagy segítséget a pénzük beosztásához.

Azt is mérlegelni kell, hogy a technológia nem mindig nyújtja a legjobb megoldást, van, hogy egy valós személlyel jobb tárgyalni.

Idegesek a vevők

Egy évvel ezelőtt az intézet arra figyelmeztetett: a vevők torkig vannak azzal, hogy a cégek a Covidra hivatkoznak, ha hosszú ideig kell várni a telefonos ügyfélszolgálatra, de akkor is, ha késik a megrendelt áru. Ennek helyét mára egyértelműen átvette a megélhetési költségek növekedésének témája.

A problémák ugyanakkor nem egyirányúak: sok ügyfél bántalmazó, erőszakos stílusban kommunikál a boltokban.

Az elmúlt hat hónapban a vásárlókkal közvetlen kapcsolatban lévő kereskedők 44 százaléka tapasztalt erőszakot a vásárlók részéről. Ez az arány az azt megelőző hat hónapban 35 százalékos volt.

A növekvő erőszaknak az eladók szerint részben az idegesség az oka, amelyet a megélhetési költségek növekedése vált ki a vásárlókból.

The Conversation

Ne hagyd ki!