téli gumi
Fotó: Unsplash

Minden drágul, miért pont a téli gumi lenne a kivétel?

A tavalyi szezonhoz képest 10-15 százalékkal drágultak a téli gumik.


Hamarabb indult a szezon

A korán jött hideg miatt idén egy héttel hamarabb indult az őszi abroncscsere-szezon, mint tavaly vagy 2019-ben. Az abroncsok iránti kereslet nagyjából megegyezik a tavalyival, a nagy gyártók termékei iránt azonban megnőtt az érdeklődés, de a globális ellátási lánc okozta nehézségek miatt hiány alakult ki – számolt be a Világgazdaság.

A logisztikai problémák miatt a kínai és egyéb, távol-keleti abroncsok beszerzése drágult, ahogy a tengeri fuvarozásé is. Kevesebb távol-keleti abroncs érkezik az országba, és az európai gyártók kapacitása is véges.

A tavalyi azonos időszakhoz képest nagyjából 10-15 százalékkal drágábbak idén a téli gumik.

Pollák Péter, az AKH vezérigazgató-helyettese a Világgazdaságnak elmondta, hogy az abroncsok jelentős drágulásában szerepet játszik az alapanyagok árának emelkedése és a forint leértékelődése is.

Egyes nagy gyártók idén 3-4 alkalommal is emeltek árat, akad köztük olyan, amelyik két egymást követő hónapban emelt

– tette hozzá.

Az egyik legkeresettebb méretnek számító 185/65 R15 kategóriában az egyik nagyobb webshopban mintegy 14 ezer forintért találtuk meg a legolcsóbb téli gumit, míg a legdrágább kb. 30 ezer forintba kerül.

Nagy kaucsukfelvásárlás Ázsiában

Az alapanyaghiánynak szintén globális árfelhajtó hatása van, az ázsiai országok ugyanis nagy kaucsukfelvásárlásba kezdtek, illetve több betegség is megtámadta az ültetvényeket, így a hozam is kisebb volt az idén.

Magály Péter, a Marso Kft. személyabroncs-üzletágának vezetője a VG-nek elmondta, a prémium szegmensben kismértékben nőtt az eladások száma, a közép- és olcsó kategóriájú abroncsok aránya azonban nem változott. Az elmúlt öt év folyamatos áremeléseinek hatására viszont nyílt az olló a prémium és a budget kategória között.

Az idei nyárigumi-körképünket itt olvashatja.


Ne hagyd ki!