Fotó: Solen Feyissa on Unsplash
Mutatjuk miért óriási hiba, ha kihagyod a TikTok-ot az üzletedből
2021-08-07
Fotó: Solen Feyissa on Unsplash
Már kezdünk hozzászokni, hogy pár évente jön egy közösségi média platform, amely fenekestől felforgatja a hétköznapjainkat és az üzleti világot. Nincs ez másképp a TikTokkal sem.
A TikTok egyre népszerűbb, bár még mindig akadnak bőven, akik időpocsékolásnak tartják a népszerű alkalmazást. A TikTok napjaink hetedik legnépszerűbb közösségi média platformja, amely egyedi lehetőséget kínál a tartalomgyártóknak az ötleteik megosztására. A TikTok kétségkívül termékeny talajt biztosít a fizetett hirdetések és az organikus elérés számára. Számos vállalatvezető abban a tévhitben él, hogy a platformot csak a 16-24 éves korosztály (Z generáció) használja, illetve, hogy az ő termékének, üzletének semmi keresnivalója nincs a TikTok-on. Oszlassuk el ezeket az elgondolásokat!
Koránt sem. Bár a felhasználók 41 százaléka a 16-24 éves korosztályt képviseli, a maradék 59 százalék az X generáció tagjaiból és a Baby Boomer-ökből (Ratkósok) tevődik össze. Éppen ezért óriási potenciál rejlik a platformban, amely remek elérést nyújthat a hirdetések számára.
Egyes márkák képviselői úgy vélik, nem éri meg a TikTok-on hirdetni. Ezek a vállalatok jellemzően nem értik a platform működését. Szerencsére egyáltalán nem nehéz elindítani egy hirdetési kampányt, ráadásul az eredmények, így az elérés követése is rendkívül egyszerű.
Továbbá, ha egy kicsit kutakodsz a TikTok-on, számos márkával és vállalattal találkozhatsz, amelyek bizalmat szavaztak a TikTok-nak. A streaming szolgáltatóktól kezdve az e-kereskedelmi és mobilapp-fejlesztő vállalatokon át egészen a szépségiparig, szinte minden piaci szereplő megtalálhatja a célközönségét.
Nem véletlen, hogy mi is fent vagyunk a plattformon!
A TikTok népszerűségéhez nagyban hozzájárult a koronavírus-járvány. Otthonaikban „raboskodó" emberek százmilliói kerestek szórakozási lehetőségeket, akik közül sokan a TikTok-ban találták meg a tökéletes partnert. A Sensor Tower kutatása szerint a TikTok letöltései az elmúlt két évben az alábbiak szerint alakultak (a „Q" a quarter-t, azaz a negyedévet jelöli):
Az adatokból jól kivehető, hogy a koronavírus első hullámának idején rengeteg ember szavazott bizalmat a TikTok-nak, ez a népszerűség 2020 második negyedévében is kitartott. 2021 második negyedévében a felhasználók összesen 534,6 millió dollárt, azaz közel 162 milliárd forintot költöttek a platformon. Ez 2020 második negyedévéhez képest 39 százalékos növekedést jelent. Így a TikTok globális bruttó bevétele meghaladta a 2,5 milliárd dollárt (755 milliárd forint). Ez eddig csak a Tinder-nek, a YouTube-nak, a Netflix-nek és a Tencent Videonak sikerült.
Mielőtt belevágnál a TikTokos kalandokba, gondold át alaposan, hogy milyen terméket kínálsz, és hogy ki a célközönséged. A legtöbb vállalat megtalálja számításait a platformon, de mindig akadnak kivételek. A TikTok más közösségi felületekhez hasonlóan lehetőséget biztosít az üzleti felhasználói fiókok létrehozására is. Egy üzleti fiók esetében több információ adható meg a vállalatról, illetve hozzáférést biztosít a valós idejű elérési statisztikákhoz.
Így hozhatsz létre egy üzleti fiókot:
Sajnos azonban van egy bökkenő. Magyarországon az üzleti fiókok tevékenységei kissé korlátozottak, viszont így is van lehetőség hirdetési kampányok létrehozására, szerződött ügynökségeken keresztül. Ez azonban hamarosan változhat, és bővülhet a magyar vállaltok TikTokos eszköztára. Mindenesetre érdemes megfontolni a platform használatát.