Rosegold színű okostelefonon valaki épp megnyitotta a YouTube alkalmazást, a háttér fehér

Rendhagyó akcióval készül a Google az ünnepekre. Novemberban a YouTube egyetlen hét erejéig egy különleges webshoppá alakul, ahol a tartalomgyártók élő közvetítésekben árulhatják termékeiket.



YouTuberekbe vetett bizalom

November 15-én a YouTube egyetlen hétre online áruházzá változik. A Google bejelentése szerint a tartalomgyártók élő közvetítéseket tarthatnak, amelyekben az általuk preferált termékeket reklámozhatják. A Google célja az, hogy a hitelesített tartalomgyártók megbízhatóságát és tudását kihasználva a karácsonyra készülő felhasználók teljes biztonsággal és megalapozottan vásárolhassanak a platformon, egyebek között a Samsung, a Verizon és a Walmart közreműködésével. Azok az emberek, akik csatlakoznak az élő közvetítésekhez, új és limitált kiadású termékekhez juthatnak hozzá, illetve kikérhetik a tartalomgyártók és a többi felhasználó véleményét az adott árucikkről.

A Google év elején alapozta meg a néhány hét múlva esedékes akcióját, amikor bevezette a YouTube-ra az úgynevezett „vásárlási igazolás" funkciót, amely a felület bal alsó sarkában található táska formájú ikonon keresztül érhető el. A keresőóriás magyarázata alapján ennek az újításnak a tesztelését kezdik el november 15-én az elő videók esetében is. Eddig ugyanis csak a „tradicionális" videóknál volt elérhető a funkció.

Nagy a mozgolódás

A Google lépése érthető. A pandémia legnagyobb nyertesei az online kereskedelmi webáruházak voltak, éppen ezért egyre több közösségi platform kacsintgat az e-kereskedelmi terjeszkedés felé. A Facebook-hoz, az Instagram-hoz, a YouTube-hoz és a TikTok-hoz hasonló vállalatok előtt jelenleg két út áll, ha ki akarnak hasítani egy szeletet az online kereskedelem piacából:

  • vagy összeolvadnak egy fintech céggel,
  • vagy saját fizetési szolgáltatást integrálnak a platformjukra.

A TikTok például inkább az utóbbit preferálja, ugyanis egy olyan funkciót tesztel, amely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy közvetlenül a vállalat applikációján keresztül vásárolhassanak különböző termékeket. Ennek érdekében üzleti megállapodást kötött a Shopify e-kereskedelmi óriással, és augusztusban lehetővé tette a kiskereskedelmi márkák számára, hogy termékkatalógusaikat összekapcsolják az alkalmazással.

A PayPal az elmúlt években akvizíciókkal bővítette e-kereskedelmi kínálatát. Az online kuponkeresőt, a Honey Science-t 2019-ben vásárolta meg négymilliárd dollárért, a japán buy-now-pay-later (BNPL) Paidy céget pedig 2,7 milliárd dollárért szerezte meg az év elején. Májusban a Happy Returns termékvisszaküldési szolgáltatót olvasztotta be. Friss hírek szerint most azon dolgozik, hogy az ágazat legnagyobb megállapodásában 45 milliárd dollárért, átszámítva csaknem 14 260 milliárd forintért megvásárolja a Pinterest-et.

The Conversation

Ne hagyd ki!