Az Unilever mosószerének reklámját azért tiltották be, mert félrevezető információkat közölt a használatával járó környezeti előnyökkel kapcsolatban.
A televíziós reklám szerint a Persil „kíméletesebb a bolygónkhoz". A kamera szeméttel teli tengerparti strandokat pásztáz, majd gyerekeket, akik összeszedik a hulladékot. Közben egy hang azt mondja: „A valódi változáshoz mindannyiunknak fel kell gyűrnünk az ingujjunkat, és be kell piszkolódnunk". A képernyőn megjelenik egy szöveg, amely szerint a termék „30 fokon is eltávolítja a foltokat", ráadásul egy Persil flakon 50%-ban újrahasznosított műanyagból készült.
A Hirdetési Szabványügyi Hatóság, azaz az ASA szigorúan ellenőrzi a termékeiket környezetbarátnak, zöldnek vagy fenntarthatónak nevező cégeket, reklámokat, ezen a szűrőn akadt fenn a mosószer.
Bár elismerjük, hogy a Persil intézkedéseket tesz termékei környezeti hatásának csökkentésére, nem láttunk bizonyítékot, ami a „kíméletesebb a bolygónkhoz" állítást alátámasztaná
− érvelt az ASA.
Az Unilever ellenvetése szerint a reklámban azt mutatják be, hogy a gyors mosás és az alacsonyabb hőmérsékleten történő tisztítás révén energiát takarít meg a mosószer, és a cég a csomagoláshoz újrahasznosított műanyagot használ, így „kíméletesebb". Az Unilever szóvivője a BBC-nek elmondta, hogy „csalódott" az ASA döntése miatt:
Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy minden termékünket folyamatosan fejlesszük annak érdekében, hogy fenntarthatóbbá tegyük őket, és ezt továbbra is megosztjuk vásárlóinkkal
A szabályozó hatóság szerint a hirdetés különböző üzeneteket tartalmazott a Persil szélesebb körű környezetvédelmi kezdeményezéseiről, egyebek között arra ösztönözve az embereket, hogy „személyesen tegyenek lépéseket a környezetvédelem érdekében", amikor műanyag szemetet összegyűjtő gyerekeket mutatott.
Úgy véltük, hogy a „ kíméletesebb a bolygónkhoz" állítás jelentése és alapja nem egyértelmű. Mivel nem volt bizonyíték arra, hogy a termék kisebb környezeti hatással jár egy korábbi készítményhez képest, arra a következtetésre jutottunk, hogy a reklám félrevezető
− tette hozzá az ASA szóvivője.
Az Unilevernek egyébként nemrég a szilikonhiánnyal is meg kellett küzdenie, emiatt módosították bizonyos termékeik összetevőit, itt írtunk erről.