Dél-Korea legnagyobb tejipari vállalata heves bocsánatkérések közepette eltávolította hirdetését, amelyben tehenekként ábrázolta a nőket. Természetesen, mire ez megtörtént az internet népe már lementette a videót, amely vírusként terjedt el a közösségi oldalakon.
Gerilla marketing?
A Seoul Milk tejipari vállalat a közelmúltban finoman szólva is formabontó reklámmal örvendeztette meg a nézőket termékei népszerűsítése érdekében.
A videóban egy természetfilmes férfi látható, amint egy gyönyörű mezőn titokban fehér ruhás nőket filmez. Eleinte úgy tűnik, mintha a világ legnyugodtabb embereit látnánk jógázás közben, amíg a férfi rá nem lép egy faágra, és megzavarja a hölgyek nyugalmát. Ebben a pillanatban a nők bőgő tehenekké változnak.
A videót az alábbi szöveg kíséri:
Végre sikerült lencsevégre kapnunk őket egy kristálytiszta helyen. Tiszta víz, biotakarmány, 100 százalékban szöuli tej. Biotej egy cheongyangi biofarmról.
A vállalat a bemutatást követő napokban eltávolította a reklámot, miután rengetegen kritizálták a videóban látottakat.
Őszintén elnézést kérünk mindenkitől, aki kényelmetlenül érezte magát a múlt hónap 29-én megjelent tejreklám miatt. Komolyan vesszük ezt az ügyet, belső felülvizsgálatot indítunk, és fokozottan ügyelünk arra, hogy a jövőben ne fordulhassanak elő hasonló esetek. A megbocsátás reményében fejet hajtunk mindenki előtt.
-olvasható a Seoul Milk anyavállalatának, a Seoul Dairy Cooperative-nek az online tájékoztatójában.
Jogos felháborodás
Mire a vállalat megtette a kellő lépéseket, az interneten már megállíthatatlanul elterjedt a videó. Időközben kiderült, hogy sokan nem is a tehenes hasonlatot nehezményezték, hanem azt, hogy a férfi titokban filmezte a nőket. A hirdetés nemzeti vitát váltott ki a szexizmusról és a nemi érzékenységről.
Dél-Koreában egyre nagyobb problémákat okoznak a „molkák”. Így hívják azokat az embereket, akik titokban nőkről készítenek felvételeket. A jelentett molkák száma az elmúlt években folyamatosan nőtt Dél-Koreában.
Nem ez volt az első alkalom, hogy a Seoul Milk megkérdőjelezhető okok miatt került a címlapokra. 2003-ban a társaság egy olyan előadást szervezett, amelyben meztelen modellek joghurtot fújtak egymásra. A Seoul Milk marketing osztályának vezetőjét és az eseményen részt vevő modelleket szemérmetlenség miatt megbírságolták.
Mutatjuk a hírhedt videót: