A Waze egy díjnyertes applikációval közösen olyan kampányt indított, amelynek célja az élelmiszer-pazarlás csökkentése.

Kaját a navigációs appba

A Google birtokában lévő GPS navigációs applikációt több mint 140 millióan használják világszerte. A Waze nemrég a Too Good To Go vállalattal társult annak érdekében, hogy a méretes felhasználói bázisát kihasználva csökkentse az élelmiszer-pazarlást. A Too Good To Go olyan platformot biztosít a partnereinek, amelynek segítségével úgynevezett „meglepetés csomagokat" értékesíthetnek. Ezekben a csomagokban olyan ételek és alapanyagok találhatók, amelyeket az éttermek, kifőzdék és egyéb élelmiszerüzletek nem tudtak értékesíteni. A Too Good To Go-nak köszönhetően a fogyasztásra alkalmas ételek és élelmiszerek nem a kukában landolnak, hanem a tudatos vásárlóknál, akik jellemzően harmadáron juthatnak hozzá a termékekhez.

Miről van szó?

Félreértés ne essék, a Waze – egyelőre – nem tervezi, hogy futárszolgálatot indítson. Az együttműködésnek köszönhetően a Waze térképein meg fognak jelenni azok az éttermek, amelyek a Too Good To Go-val együttműködve meglepetés csomagokat értékesítenek. A funkció jelenleg is elérhető, csak eddig közlekedési információk és cégadatok megosztására használták.

Hogyan működik?

Kezdjük a Too Good To Go-val. Egész egyszerűen csak le kell tölteni az appot, foglalni egy időpontot az áhított étteremben, majd a megbeszélt időpontban fel lehet venni a meglepetés csomagot. Mint említettük, a csomagban lehet étel vagy élelmiszer is. A Waze úgy járul hozzá a pazarlás csökkentéséhez, hogy minden Too Good To Go partnert feltüntet a térképén. A kijelölt éttermekre rákattintva egyszerűen telepíthető a Too Good To Go appja, és mehet is a foglalás az előbb kifejtett módon.

Fontos kezdeményezés

A Waze 2020 végén hozta létre a Waze For Good jótékonysági kezdeményezést, amelyben már 74 ezernél is több élelmiszerbank került fel a térképére. A mostani akció is Waze For Good része.

Egyes kutatások szerint egy kilogrammnyi kidobott étel nagyjából 2,5 kilogrammnyi szén-dioxidot termel, így a világban elpazarolt élelmiszerek a globális szén-dioxid-kibocsátás 10 százalékáért felelnek. A Too Good To Go és a Waze együttműködése a pazarlás és a károsanyag-kibocsátás csökkentését célozza.

A Too Good To Go 2021-ben elnyerte a Fast Company "Világmegváltó Ötlete" díját is. A cég 15 országban van jelen, platformján naponta 125 ezer meglepetés csomag talál gazdára. A Waze egyelőre csak az USA-ban vezeti be az újítást, de ha beválik a tesztverzió, akkor a világ többi részére is kiterjeszti.


The Conversation

Friss

Fotó:Shutterstock

Orbán Viktor elmondta, mikor és hogyan kapnak vissza 600 milliárdot a családok

Az oltás működik, Magyarország működik – mondta a kormányfő az Országgyűlés őszi ülésszakának megnyitásaként. A miniszterelnök több fontos intézkedést is bejelentett, ezeket foglaljuk össze.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:Lounge Group

Két marketingmegoldás, ami még a szakmai guruk elismerését is kivívta

Az elmúlt másfél év legjobb szakmai megoldásának nevezték a Coca Cola és a Burger King egy-egy aktivitását a jövő heti budapesti Marketing Summitra készülő vállalati és ügynökségi vezetők. Újfent bebizonyosodott, hogy az önazonos reklám az, ami igazán hatásos.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Photo by Dan Gold on Unsplash

Itt a lista, ezek az élelmiszerek drágultak nagyon sokat

Mutatjuk, mi mennyibe kerül most.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!