A 28 éves Ellen Hodges és a 33 éves Omayya Atout a pandémia miatt nehéz pénzügyi helyzetben találta magát,. A két fiatal mindennapi megélhetése is veszélybe került. Tavaly áprilisban azonban egy esküvőnek köszönhetően minden megváltozott.
Sorsfordító életesemény
A New York-i jegyespár rossz helyzetbe került, amikor a világjárvány miatt le kellett mondania az összes élőzenei előadását, ami nemcsak a hobbi, hanem keresetkiegészítési forrás is volt egyben. Hodges és Atout így is a szerencsésebbek között voltak, hiszen előbbi baristaként, utóbbi pedig termelési vezetőként továbbra is biztos jövedelemmel rendelkezett, de New York-ban igen drága az élet, a mellékesük nélkül jóformán a túlélésért küzdöttek. 2020 áprilisában azonban melléjük állt a szerencse, amikor az egyik barátjuk felkérte őket, hogy írjanak neki egy dalt az esküvőjére. Egy nappal később a pár megalapította a Songlorious nevű vállalatot. Ez egy olyan online piactér, ahol a zenészek pénzt kereshetnek esküvőkre, születésnapokra és egyéb eseményekre rendelt dalok írásával és felvételével. Bár bizakodóan tekintettek az üzleti ötletükre, egyikőjük sem gondolta volna, hogy néhány hónap alatt 2,5 millió dolláros forgalmat fog generálni az oldal.
Cápák között
A jegyesek történetét az amerikai Cápák között műsorban ismerhették meg az emberek, ahol elmondták, hogy a Songlorius alig másfél év alatt több mint 160 előadó közreműködésével már közel 11 ezer megrendelést dolgozott fel. A cég tavaly 700 ezer dolláros forgalmat bonyolított le, ami idén már meghaladhatja a 2,5 millió dollárt is. Bár a cég mögött rejlő üzleti ötlet nem újkeletű, az igazi különlegességet gyorsaságuk, szolgáltatásaik testreszabottsága és a kiemelt figyelmet kapó felhasználói élmény jelenti.
A dalok ára 45 és 230 dollár között mozog az alkotások hosszától és a hangszerelés bonyolultságától függően. A cég honlapja szerint a szerzemények a megrendeléstől számított 2-4 munkanapon belül elkészülnek. Az alkotók a dalokért fizetett összegek 35-45 százalékát kapják meg, a többi a Songlorius-t illeti. A jegyespár végül egy rendkívül jó ajánlattal sétálhatott ki a „cápák közül". Mark Cuban, Daymond John, Kevin O'Leary és Peter Jones összesen 500 ezer dollárt ajánlott fel nekik 40 százalékos részesedésért cserébe. Az üzletemberek úgy vélik, elképesztően nagy lehetőségek rejlenek a Songlorius-ban, de Hodges és Atout még nem értenek kellőképp az üzlethez, itt jönnek képbe ők:
- O'Leary segíteni fog nekik az esküvői piacon való terjeszkedésben
- John és Jones az amerikai és a nemzetközi zeneiparhoz fűződő kapcsolataikkal fogják felpörgetni az oldal népszerűségét
- Cuban pedig máris felajánlotta, hogy társuljanak az üzletember tulajdonában lévő, Synthesia nevű mesterséges intelligencia alapú, kifejezetten zongoraoktatásra szakosodott videókészítő vállalatával