A prágai Károly-híd napsütéses időben, tükörsima vízfelület felett

A csehországi Rossum szoftverfejlesztő vállalat 100 millió dolláros befektetéshez jutott, ennk köszönhetően térségünk egyik legértékesebb startupjává lépett elő. Nézzük, miért imádják a befektetők az alig hatéves vállalkozást!



Folyamatos megújulás

Közismert tény, hogy a nagyobb vállalatok munkavállói évente több millió dokumentummal kerülnek kapcsolatba, amelyek kezelése egy jól átlátható, könnyen kezelhető, automatizált szoftver segítsége nélkül sok fejtörést okozhat. A fontos üzleti dokumentumok feldolgozását tovább bonyolította a pandémia, hiszen rengeteg irodai dolgozó home office-ba vonult, ahol jóval nehezebb pontosan nyomon követni, iktatni vagy épp postázni az iratokat. Ebben látta meg a lehetőséget a Rossum. A 2016-ban alapított vállalat elsődleges célja az, hogy megreformálja a vállalatok egymás közötti kommunikációját. Tomas Gogar, a cég társalapítója és vezérigazgatója úgy fogalmazott, hogy a belső vállalati kommunikációban már bevált, robotizált folyamatautomatizálási eszközökkel akarják megkönnyíteni a különböző vállalatok közötti (B2B) információcserét.

A Rossum vezetői azt állítják, hogy a mesterséges intelligencia alapú szoftverük nemcsak a dokumentumok tartalmának megértésében, hanem azok feldolgozásában, továbbításában, iktatásában, és a bennük megfogalmazott feladatok végrehajtásában is segíteni tudják a vállalatokat. Az említett szolgáltatások a kétkezi munkát igénylő feladatok akár 90 százalékát is ki tudják váltani.

A dokumentumokat fontos kommunikációs formának tekintjük, és nem akarunk egyszerű adatgyűjtőkként funkcionálni. Valóban képesek vagyunk automatizálni a B2B kommunikációs folyamatokat. Pontosan ezért olyan nagy szó a mostani tőkebevonás, mert óriási potenciál van a dologban, és mi nagyon-nagyon jó helyzetben vagyunk ahhoz, hogy automatizáljuk ezt a teret

-fogalmazott Gogar.

Ambiciózus célok

A Rossum eredményei a befektetők figyelmét sem kerülték el, az első körös finanszírozási fordulóban 100 millió dolláros bizalmat szavaztak a cégnek. Kelet-Európában egyedül az Infobip felhőszolgáltató tudott nagyobb támogatást behúzni, de a horvát cég már több mint 10 éve a piacon van.

A Rossum az elmúlt egy évben lényegében minden területen az ötszörösére nőtt. A több mint 150 globális üzleti partnere között már olyan nagy cégek is találhatók, mint a Bosch, a Siemens és a Veolia. Az idei évet 60 munkavállalóval kezdte, ezt a számot év végéig 160-ra, 2022-ben pedig 300-ra akarja bővíteni.

Két évvel ezelőtt egy sima adatgyűjtő cég voltunk. Az elmúlt két évben sikerült az ágazat élére jutnunk, viszont most az adatrögzítési megoldásokból olyan platformmá válunk, amely valóban automatizálja a B2B kommunikációt. Amit a Covid alatt megtanultam, az az, hogy ha hatékony szolgáltatást nyújtasz a vállalatoknak, akkor gazdasági válságtól vagy fellendüléstől függetlenül, mindig releváns leszel a számukra

-mondta Gogar.

A vállalat rövid távú tervei között szerepel új európai, ázsiai és egyesült államokbeli irodák nyitása, valamint egy prágai mesterséges intelligencia kutatóközpont is, amely kizárólag a B2B kommunikáció automatizálására összpontosítana.

The Conversation

Ne hagyd ki!