Digitális közösségi tér
A Roblox-ot valójában nem is játéknak, sokkal inkább játék univerzumnak lehetne nevezni. A bejelentkezés után a játékosok saját területeiket kedvük szerint átalakíthatják, különböző kihívásokat hozhatnak létre, és akadálypályákat tervezhetnek más játékosok számára. A Roblox különösen népszerű volt a járvány idején, különleges, nyílt világát kapcsolattartásra használták az otthonaikban raboskodó emberek. A felhasználók egy robux nevű virtuális fizetőeszköz segítségével a játék beépített piacterén különböző digitális ruhákat, tárgyakat vásárolhatnak. Zara Larsson májusban lépett kapcsolatba a Roblox-szal, hogy népszerűsítse az új albumát. Mivel a járvány miatt az élő koncertek elmaradtak, ezért jó ötletnek tűnt az online tér kihasználása. Mint kiderült, valóban jó ötlet volt.
Ez a jövő?
Az énekesnő először egy virtuális táncpartit szervezett a játékon belül, ahová a rajongók becsatlakozhattak. „Élőben" nézhették a fellépését, ruhákat, frizurákat, táncmozdulatokat és még egy testreszabható Zara Larsson avatárt is vásárolhattak. Az árak 60 robuxtól 400 robuxig, azaz körülbelül 280 forinttól 2000 forintig terjedtek.
Előadása végül 1,6 millió nézőt csábított el, akik összesen több mint négymilliószor látogattak el a popsztár saját építésű, rózsaszín, svéd tóparti „házába". Larsson elmondása szerint a Roblox-nak hála már több mint egymillió dollárt keresett, ráadásul a rajongói tábora is bővült, sok fiatal ugyanis a játéknak köszönhetően ismerte meg. Az énekesnő alig tudott szóhoz jutni, mikor kiderült, mekkora hatása volt az akciójának. Hozzátette, az volt a célja az egésszel, hogy kapcsolatba lépjen a rajongóival.
Zara Larsson mellett korábban már Travis Scott, Ariana Grande, Charli XCX és Ava Max is belekóstolt a digitális koncertezésbe, amelyeket a Fortnite és a Minecraft játékok platformjain is le lehet vezényelni. A sztárok érdeklődése nem alaptalan, a Roblox-szal például naponta 50 millió felhasználó játszik.