A 15 éves fiatal a sikerét ünnepli egy hegytetőn a napfelkeltében

Az Egyesült Államokban élő Trey Brown alig volt 12 éves, mikor először belekóstolt a vállalkozói életbe. Most 15 éves, egy több millió dolláros forgalmú vállalatot menedzsel, és jó úton halad afelé, hogy 21 éves korára dollármilliárdossá váljon. Ráadásul még egy cápa bizalmát is elnyerte. Nézzük, miben rejlik a titka!



Korai szárnybontogatások

​Trey Brown több szempontból sem mondható átlagos fiatalnak. Kezdjük ott, hogy ahelyett, hogy a 12. szülinapjára kapott pénzét videojátékokra vagy egyéb szórakoztató elektronikai eszközökre költötte volna, ő inkább úgy döntött, hogy vállalkozói babérokra tör. Mind a 178 dollárját pólókra költötte, amelyeket átalakított, majd tovább értékesített. Miután megsokszorozta szülinapi pénzét, édesanyja, Sherell Peterson megkérdezte, mire akarja költeni a bevételét. Brown azt válaszolta, hogy szeretne egy vállalatot alapítani, amelybe visszaforgathatja és megsokszorozhatja a pénzét. Mivel az Egyesült Államokban 18 éven aluliak nem alapíthatnak céget, Peterson úgy döntött, segít gyermekének megvalósítani céljait. Egyes államokban a gyermek részvényes vagy akár a társaság igazgatótanácsának is részese lehet, ezt a kiskaput használták ki Peterson-ék. Végül 2018-ban közösen elindították a Spergo nevű vállalatot.

Különös pártoló

A fiatal elmondása szerint nemcsak a pénz miatt akart céget alapítani. Ahogy cseperedett, egyre világosabbá vált számára, hogy mekkora problémát jelent a drogfogyasztás és az erőszak a helyi közösségben, ezért úgy gondolta, a pólók sikeres eladása segíthet arra ösztönözni társait, hogy elkerüljék a bajt.

Brown a következő hónapokat azzal töltötte, hogy üzletről-üzletre járta Philadelphiát, és megpróbálta értékesíteni egyedileg átalakított ruházati termékeit. Nagy szerencséjére az egyik fodrász, akihez betért, ismerte a rapper Sean „Diddy" Combs-t, akit egyből lenyűgözött Brown eltökéltsége. A rapper 25 ezer dollárral támogatta a fiatalt, aki a pénzből ki tudott bérelni három apró üzlethelyiséget, ahol elkezdhette árulni termékeit. Diddy még az Instagram követőit is arra ösztönözte, hogy nézzenek be Brown boltjába. A Spergo az elmúlt három évben olyan népszerű lett, hogy a cég forgalma idén várhatóan eléri a 2,2 millió dollárt, ami nagyjából 682 millió forintnak felel meg. A cég jelenleg zoknikat, pólókat, pulcsikat és melegítőnadrágokat árul sorrendben 12, 45, 80 és 98 dolláros áron. Brown ezen a ponton döntött úgy, hogy ideje beugrani a cápák közé.

Ráharaptak

A fiatal vállalkozó és édesanyja történetét a Cápák között műsor amerikai megfelelőjéből ismerhettük meg. Érdekes helyzet állt elő, mert a cápák úgy gondolták, hogy a lenyűgöző sikerek miatt a Spergo-nak nem biztos, hogy szüksége van a segítségükre. Végül Daymond John, a FUBU ruházati cég alapítója beadta a derekát, és 20 százalékos részesedésért cserébe 300 ezer dollárt, azaz nagyjából 93 millió forintot ajánlott fel Brown-nak és Peterson-nak. Az újonnan szerzett tőkéből korszerűsíteni fogják a cég e-kereskedelmi és gyártási technológiáját, valamint egy profi divattervezőt is fel fognak venni.

Brown hozzátette, az a célja, hogy 21 éves korára dollármilliárdossá váljon. Jó úton jár.

The Conversation

Ne hagyd ki!