Közösségi finanszírozás
A Facebook évek óta azon dolgozik, hogy minél több tartalomgyártót vonzzon a platformjára. Ennek részét képezi legújabb funkciója, a csoportok fizetős szolgáltatása. Az újításnak köszönhetően az adminisztrátorok saját termékeik értékesítésére e-kereskedelmi piacteret hozhatnak létre a csoportokon belül, illetve közösségi adománygyűjtéseket is szervezhetnek, amellyel ellensúlyozhatják a működési költségeiket. Külön pozitívum, hogy a felhasználók olyan egyedi linkeket is beágyazhatnak, amelyek segítségével közvetlenül fogadhatják a fizetéseket, így nem kell a Facebook rendszerére támaszkodniuk. A közösségi média óriása tavaly indította el előfizetői szolgáltatását, az újítás a meglévő lehetőségeket bővíti tovább. A vállalat szóvivője hozzátette, azok a csoportok, amelyeket az elmúlt 30 napban hoztak létre, vagy gyakran osztanak meg káros és félrevezető tartalmakat, illetve megsértik a közösségi irányelveket, nem szervezhetnek adománygyűjtő akciókat.
Fizetős alcsoportok
További érdekesség, hogy immáron a csoportokon belül úgynevezett alcsoportokat is létre lehet hozni. Az alcsoportok funkció lehetővé teszi a tagok számára, hogy külön paneleket alkossanak, ahol speciális témákat vitathatnak meg, vagy exkluzív tartalmakat tehetnek közzé. A felhasználók dönthetnek úgy, hogy csak az előfizetők léphetnek be az alcsoportokba, ami külön bevételi forrást eredményezhet. Az adminisztrátorok újonnan bevezetett eszközökkel testreszabhatják a csoportjaikat, a tagok pedig közösségi díjakkal jutalmazhatják az értékes bejegyzéseket. A Facebook egy új élményfunkciót is beharangozott, ami várhatóan jövő év elejétől lesz elérhető. Ennek célja az oldalak és a csoportok funkcióinak ötvözése lesz.